شناسهٔ خبر: 21995511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول فرهنگی موکب احفاد مالک اشتر ورامین:

موکب احفاد مالک اشتر جهت ترویج فرهنگ شهادت در ایام پیاده‌روی اربعین فعالیت می‌کند

R7840/P1486/S6,60/CT11

مسئول فرهنگی موکب احفاد مالک اشتر ورامین گفت: طرح همراهی با شهدا به ۴ زبان زنده دنیا در این موکب انجام می‌شود؛ در این راستامشخصات شهید در کارت و یک پلاک ذخیره شده که آن را به زائران علاقه‌مند اهدا می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید یاسر موسوی در نشست مسئولان موکب احفاد مالک اشتر که شامگاه سه‌شنبه با اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه اصحاب رسانه آینه جامعه هستند اظهار داشت: این موکب که به همت مسجد حضرت سجاد(ع) و با کمک‌ها، نذورات و حمایت‌های مردم فعالیت می‌کند در ایام اربعین در عمود 860 به ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) می‌پردازد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت در پذیرایی عراقی‌ها تصریح کرد: هر چقدر هم خالصانه در پذیرایی اربعین خدمت کنیم باز هم به خلوص نیت عراقی‌ها برای زائران امام حسین(ع) نمی‌رسیم، بزرگان عشیره‌های عراقی جوراب زائران امام حسین(ع) را از پایشان درمی‌آورند و به چشمان خود می‌کشند و پس از آن شسته و تقدیم زائران می‌کنند.

مسئول فرهنگی موکب احفاد مالک اشتر همچنین خاطرنشان کرد: طبق بیان مقام معظم رهبری می‌خواهیم فعالیت‌های فرهنگی را به بهترین شیوه انجام دهیم و در نتیجه آن جهان تشیع را با هم متحد و یکدست کنیم، این موکب هم از ابتدا با همین نیت راه‌اندازی شد، چراکه موکب‌های بسیاری برای پذیرایی از زوار وجود دارد و در این زمینه با کمبودی مواجه نخواهیم شد.

گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در ایام اربعین مدنظر قرار دارد

موسوی همچنین با بیان اینکه یکی از قبیله‌های بزرگ عراق با مشاهده خلوص نیت نیروهای ما تصمیم به همکاری با ما گرفتند افزود: ما نیازمند گسترش فرهنگ جهاد و شهادت هستیم و این فرهنگ را باید به سایر کشورها نیز منتقل کنیم، درهمین راستا طرحی را به نیابت از شهدا در سه موکب در مسیر کربلا برگزار خواهیم کرد که موکب احفاد مالک اشتر سومین موکب است.

وی با اشاره به اینکه در این موکب این طرح با 4 زبان زنده دنیا انجام می‌شود عنوان کرد: چندین رایانه حاوی مشخصات تمام شهدای مقاومت کشورهای مختلف وجود دارند،که مشخصات شهید را که در کارت و یک پلاک ذخیره شده را به زائران علاقمند اهدا می‌کنیم تا فرد با آن شهید انس پیدا کند، همچنین شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و نیز شهدای 8 سال جنگ تحمیلی در این طرح حضور دارند.

در ایام اربعین به سه زبان دنیا به زائران خدمت‌رسانی می‌شود

مسئول فرهنگی موکب احفاد مالک اشتر با بیان اینکه پذیرایی خوب از زائران باعث شده تا ذهنیت آنها نسبت به ما تغییر کند خاطرنشان کرد: این موکب در ده شب قبل از اربعین مراسمات مختلف عزاداری را برگزار می‌کند و خدمات فرهنگی مختلفی را در این مدت ارائه می‌کند، همچنین حسینیه 24 ساعته‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد که به سه زبان دنیا به زائران عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

موسوی در ادامه ضمن گلایه از اختصاص خدمات به یک موکب در ورامین تصریح کرد: ورامین 5 موکب فعال دارد و این برای ما افتخار بزرگی است، اما مشکل در این است که اصناف، اقشار، اتحادیه‌ها و ادارات دولتی تنها از یک موکب حمایت می‌کنند در حالی که هدف همه ما خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.

برای ساخت این موکب هزینه‌ها به صورت مردمی جمع‌آوری شده است

در ادامه جلسه امیر محمدی مسئول زیرساخت موکب احفاد مالک اشتر اظهار داشت: موکب مسجد حضرت سجاد(ع) در عمود 860 مستقر شده است و در زمینی به متراژ 2 هزارو 200 مترمربع احداث شده است که هزارو 200 مترمربع آن به سازه بتن مسقف شده است، و در آن 28 سرویس بهداشتی و 6 دوش حمام در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این موکب مشارکت مردم عراق و ایران را داریم و تمام هزینه‌ها به صورت مردمی انجام شده است و تمام تلاش ما این است که در مناسبت‌های مختلف در محل موکب خدمت‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما