شناسهٔ خبر: 21995464 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بزرگداشت روز ملی پارالمپیک

اشرفی: توسعه ورزش همگانی یکی از اهداف مراسم روز ملی پارالمپیک است

90047

مراسم روز ملی پارالمپیک با حضور ۳۵ هزار نفر امروز (چهارشنبه) در سراسر کشور در حال‌ برگزاری است که این مراسم امروز با حضور سه هزار نفر جمعیت ورزشکار در مجتمع ورزشی میلاد نور با حضور مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته‌ ملی پارالمپیک، سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی و روسای فدراسیون‌های مختلف در حال‌ برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، بزرگداشت روز ملی پارالمپیک امروز با حضور شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک، محمدعلی شجاعی رییس فدراسیون تیروکمان، امیرحسینی رییس فدراسیون ورزش کارگری و جمع کثیری از فدراسیون‌های مختلف و همچنین با حضور بیش از سه هزار ورزشکار معلول در رشته‌های مختلف در مجتمع ورزشی میلاد نور برگزار شد.

مسعود اشرفی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک درباره برگزاری دهمین مراسم روز ملی پارالمپیک و هدف از برپایی چنین مراسمی، اظهار کرد: با برپایی چنین مراسمی ما به دنبال توسعه ورزش همگانی در میان جامعه معلولان هستیم که امیدواریم با برگزاری چنین مراسمی در تهران و ۳۱ استان دیگر بتوانیم در توسعه و ترویج ورزش همگانی و سوق دادن جامعه معلولان به سمت انجام فعالیت‌های ورزشی گام موثری برداریم.

وی گفت‌: اگر والدین کودکان معلول به این باور برسند که انجام فعالیت‌های ورزشی و سوق دادن فرزندان خود به سمت ورزش می‌تواند در ایجاد روحیه و نشاط و شادابی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد، بدون شک ما می‌توانیم در پایان این مراسم به دستاورد بزرگی دست پیدا کنیم و جامعه زیادی از معلولان را به سمت ورزش سوق دهیم.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: ما امیدوار هستیم پس از انتزاع کمیته‌ ملی پارالمپیک از  المپیک برنامه‌های جامع و بهتری در توسعه ورزش افراد معلول هم در بخش همگانی و به ویژه‌ قهرمانی داشته باشیم و بتوانیم جامعه زیادی از افراد معلول به ویژه‌ در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان را به سمت انجام فعالیت‌های ورزشی سوق دهیم. امسال همان طور که در جریان هستید، بازی‌های پاراآسیایی جوانان در امارات را پیش رو داریم که قرار است ۱۴۴ ورزشکار در رده سنی ۱۳ تا ۲۰ سال در این مسابقات از ۱۷ تا ۲۳ آذر ماه حضور داشته باشند. بدون شک برپایی چنین مراسمی سبب می‌شود تا ما در آینده بتوانیم جامعه زیادی از ورزشکاران معلول را در مسابقات آسیایی، جهانی و به ویژه‌ پارالمپیک داشته باشیم.

وی در پایان یکی از تفاوتهای ویژه‌ این دوره با ۹ دوره قبلی را بخش آموزش و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ما امسال توانسته‌ایم جامعه بی شماری از افراد معلول را به سمت ورزش تشویق کنیم و بتوانیم در توسعه ورزش همگانی که یکی از اهداف پارالمپیک است، گام موثری را برداریم. من یقین دارم در سال‌های آینده می‌توانیم جامعه زیادی از معلولان را هم در ورزش همگانی و هم در قهرمانی داشته باشیم.

انتهای پیام  

نظر شما