شناسهٔ خبر: 21995409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با تأکید وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان؛

هفته فرهنگی ایران در باکو سال آینده میلادی برگزار می‌شود

رایزن فرهنگی ایران با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان دیدار و طرفین بر گسترش همکاری‌های فرهنگی دوجانبه و برگزاری هفته فرهنگی ایران در آذربایجان در سال ۲۰۱۸ تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیدار اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران در باکو با ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، بر ضرورت و گسترش همکاری‌های فرهنگی فیمابین در تمامی زمینه‌ها تأکید شد و طرفین دیدار برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور را نمونه بارز این همکاری‌ها برشمردند.

رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات عمیق دو کشور در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، دینی، زبانی، آداب و رسوم و وجود مشاهیر و ادبای مشترک که پیوسته به عنوان پل‌های دوستی و همیشه استوار بین مردمان دو کشور نقش مهمی ایفا کرده‌اند، به اولویت سیاست‌های کشورمان در ایجاد روابط هرچه مستحکم‌تر با کشورهای همسایه اشاره کرد و توسعه روابط با جمهوری آذربایجان را با توجه به قرابت‌های موجود از اهمیت خاصی دانست.

در ادامه این دیدار دو طرف درباره گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی و ادبی تأکید کردند و پس از آن مقرر شد؛ هفته فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۸ در جمهوری آذربایجان و همچنین نمایشگاه آثار نقاشی بانوان معاصر کشورمان و نیز روزهای فیلم جمهوری اسلامی ایران در باکو، برگزار شود.

در این دیدار که مصطفی مستور، از نویسندگان و ادیبان کشورمان نیز حضور داشت، اصغر فارسی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار فراوان برای همکاری‌های میان دو کشور به خصوص در حوزه ادبیات معاصر، خواستار توسعه هر چه بیشتر این مناسبات شد.

وی همچنین با معرفی مصطفی مستور و آثار منتشره وی در خصوص وضعیت حال حاضر ادبیات معاصر به خصوص در در دهه گذشته مطالبی را ارایه داد.

ابوالفضل قارایف هم نیاز نسل امروز را برای آشنایی با ادبیات روز دو کشور مورد تأکید قرار داد. وی همچنین ضمن با اهمیت برشمردن آشنایی با ادبیات کلاسیک، تلاش برای آشنایی با ادبیات معاصر دو کشور را نیز ضروری دانست.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان سپس با اشاره برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در کشورمان در ابتدای سال جاری، از آمادگی جمهوری آذربایجان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو خبر داد و همکاری دو کشور در عرصه‌ها و مجامع بین‌المللی همچون یونسکو را نمونه بارز استحکام روابط عمیق دو کشور دانست و همکاری مشترک دو کشور در سازمان یونسکو را برای ثبت جهانی ساز کمانچه، به عنوان میراث معنوی دو کشور را نمونه موفق از همکاری دو کشور قلمداد کرد.

نظر شما