شناسهٔ خبر: 21995238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام منتظری:

ممنوعیت ادامه وظایف ضابطین عام بدون کارت

خبرگزاری شبستان: دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم باید بدانند که پس از این کسانی که کارت ضابطین دارند می توانند کارهای ضابطین را انجام دهند، خاطرنشان کرد: کارهای ضابطین بدون داشتن کارت پس از این ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مراسم توزیع کارت ضابطین عام قضایی با بیان اینکه مدتها بود که به دنبال اجرایی کردن ماده 29 قانون آیین دادرسی کیفری بودیم، اظهار کرد: این کارتها برای ضابطین عام و خاص با مدیریت دادستانی کل توزیع می شود. خوشبختانه با تلاش همکاران در دادستانی و نیروی انتظامی براساس رده ای که داده بودیم موفق شدیم امروز به وعده خود عمل کنیم و شاهد توزیع کارتهای ضابطین عام در سراسر کشور باشیم.

 

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه ماده 29 قانون آیین دادرسی کیفری ضابطان عام را شامل فرماندهان افسران و درجه داران نیروی انتظامی که آموزش مربوط را دیده باشد می داند، گفت: ضابطان خاص شامل ماموران خاصی هستند که در قوانین خاص تعریف شده اند و شامل ماموران وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، ماموران نیروی مقاومت بسیج و همچنین سایر نیروهای مسلح در مواردی که در قانون آمده اند، می شوند.

 

دادستان کل کشور اظهار کرد: قوه قضاییه قطعا یکی از مهمترین بازوهای همکار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی است و در مواردی نیز وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج محسوب می شود. قطعاً دستگاه قضا بدون تعامل و همکاری ضابطان در ایفای وظایف خود موفق نخواهد بود لذا باید تعامل و هم افزایی در این موضوع مورد توجه قرار گیرد و ما به دنبال تقویت این تعامل و همکاری هستیم.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه توزیع کارت ضابطان مقدماتی را می خواست که امروز به نتیجه رسید، گفت: در دادستان کل کشور اداره کل نظات بر ضابطین تشکیل شده است. ضابطین باید آموزش لازم را ببینند و من از فرمانده نیروی انتظامی خواستم تا در راه افزایش آموزش نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشم.

 

وی با بیان اینکه کشف تعقیب و دستگیری و تحقیق و رسیدگی از متهمان و کسانی که در معرض جرم و اتهام قرار دارند به نیروی انتظامی واگذار شده اند، اظهار کرد: اساس پرونده ها که تحقیق و گردآوری گزارش است توسط ضابطین انجام می شود و هر چه دانش ضابطین بیشتر باشد برای قوه قضاییه بیشتر است و این امر یکی از ضروری ترین کارهای قوه قضاییه و نیروی انتظامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات قریب به 40 هزار ضابط را جمع آوری کرده ایم، خاطرنشان کرد: امروز حدود 40 هزار کارت صادر شده که در سراسر کشور برای فرماندهان ارسال و توزیع خواهد شد و امروز به صورت روادید کارتی به فرمانده نیروی انتظامی سردار اشتری اهدا می شود.

 

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته و جایی که دستور قضایی صادر می شود برای هر مقام و جایگاهی که باشد در برابر دستور مقام قضایی نباید ایستادگی کند.

 

دادستان کل کشور با اشاره به ناامنی هایی که در کشورهای همسایه و منطقه وجود دارد، یادآور شد: در منطقه ای زندگی می کنیم که دور تا دور ما را جنگ فرا گرفته امروز به برکت وجود همیشگی و هوشمندانه نیروی امنیتی و انتظامی در کشور فضای امنی در کشور داریم البته گاهی حوادثی اتفاق می افتد که طبیعی است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که پس از این کسانی که کارت ضابطین دارند می توانند کارهای ضابطین را انجام دهند، خاطرنشان کرد: کارهای ضابطین بدون داشتن کارت پس از این ممنوع است.

 

وی ادامه داد: از فرماندهی نیروی انتظامی تقاضا داریم مشوقهایی برای ضابطین قرار دهند زیرا کار ضابطین دارای مسئولیتهایی است و تقاضا داریم برای افسران درجه داران که ضابط قوه قضاییه هستند از مشوق های لازم استفاده شود.

 

حجت الاسلام منتظری در مورد صدور کارت ضابطین خاص اظهار کرد: برای صدور کارت ضابطین خاص شیوه خاصی را داریم و این موضوع مربوط به وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، سازمان زندانها، نیروی انتظامی و سپاه می شود و مقدماتش را فراهم کردیم امیدواریم ظرف یک ماه آینده کارت ضابطین عام ارایه شود و در حال حاضر ضابط خاص به همان شیوه قبل عمل می کند.

 

نظر شما