شناسهٔ خبر: 21995206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش اسرائیل دفاتر ۳ شرکت‌ رسانه‌ای و یک انتشاراتی در فلسطین را بست

71592

ارتش اسرائیل صبح امروز (چهارشنبه) به سه دفتر شرکت‌های فعال در زمینه رسانه‌ و انتشارات در کرانه باختری حمله کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، نیروهای اشغالگر اسرائیل با بهانه "تحریک به خشونت" صبح امروز همزمان به دفاتر گروهی از شبکه‌های ماهواره‌ای فلسطینی و دفاتر برخی شرکت‌های خدمات رسانه‌ای در تعدادی از شهرهای کرانه باختری یورش بردند.

طبق گفته منابع محلی، ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی دفاتر شبکه‌های "فلسطین الیوم"، "القدس" و "الاقصی" را بسته و کار همه شرکت‌هایی که به شبکه‌های بزرگ عربی و بین‌المللی خدمات رسانه‌ای ارائه می‌کردند را به مدت شش ماه متوقف کرده است.

شاهدان عینی گفتند، نیروهای اشغالگر به دفاتر شرکت‌های "بال مدیا"، "ترنس مدیا" و "رامسات" در شهرهای رام‌الله در مرکز کرانه باختری، الخلیل در جنوب و نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند و محتویات این دفاتر از جمله دستگاه‌های مونتاژ، کامپیوترها و تجهیزات تصویر برداری را مصادره کردند.

شاهدان عینی افزودند، ارتش حکمی را روی درهای این شرکت‌ها آویزان کرد که در آن نوشته شده بود این دفاتر به مدت شش ماه بسته خواهند بود.

شرکت‌های مذکور خدمات اطلاع‌رسانی را به دو شبکه ماهواره‌ای القدس و فلسطین الیوم که دفتر هر دو در بیروت است، نیز شبکه الاقصی وابسته به حماس که دفترش در غزه است، همچنین شبکه المنار وابسته به حزب‌الله لبنان و روسیا الیوم و دیگر شبکه‌ها ارائه می‌کنند.

به گفته شاهدان، ارتش همچنین به یک انتشاراتی به نام الرامونی در رام الله یورش برد و محتویات آن را مصادره کرد.

انتهای پیام

نظر شما