شناسهٔ خبر: 21994956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قطر: مناقشه با دوحه به رهبری عربستان در مقابله با داعش لطمه زده است

خبرگزاری شبستان:وزیر امور خارجه قطر گفت که مناقشه چهار کشور عربی با دوحه به رهبری عربستان، مقابله با گروه تروریستی داعش را دچار لطمه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز،وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که اقدامات انجام شده از سوی عربستان سعودی و سه کشور دیگر عربی در بحث با دوحه به فرآیند مقابله با گروه تروریستی داعش لطمه وارد کرده است.

عربستان،امارات،مصر و بحرین در ماه ژوئن،روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند و راه های هوایی و کشتیرانی با بزرگ ترین صادر کننده گاز طبیعی مایع که میزبان بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا نیز هست را بستند.

این چهار کشور مدعی اند که قطر از تروریست ها حمایت می کند که قطر آن را رد می کند.

گفتنی است که هر چهار کشوری که در مناقشه با دوحه مشارکت داشتند از متحدان آمریکا هستند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن الثانی،وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با «سی ان بی سی» در پاسخ به این سوال که آیا جنگ با گروه تروریستی داعش به دلیل این بحران دچار لطمه شده است،گفت:به طور قطع این مناقشه،مقابله ائتلاف بین المللی علیه داعش را دچار اختلال کرده است.

وی افزود:بسیاری از ذخایر دارویی و غذایی که برخی از آنها به پایگاه هوایی «العدید» در آمریکا می روند به طور معمول ار مرز زمینی این کشور رد می شوند که اکنون از سوی عربستان مسدود شده است.

وزیر امور خارجه قطر گفت:مسدود کردن حریم هوایی به معنی آن است که هواپیماهای قطری که از این پایگاه حمایت لجستیکی می کنند تنها می توانند از شمال قطر به سمت ایران پرواز کنند.

عبدالرحمن الثانی خاطرنشان کرد که علاوه بر این تعداد زیادی از افسران قطری که در فعالیت های ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت دارند یا با ناوگان پنجم آمریکا در بحرین همکاری می کنند،اخراح شده اند.

وی گفت:بنابراین فرآیندهای بسیاری تضعیف شده اند که از آن جمله می توان به تلاش های جهانی برای مقابله با گروه تروریستی داعش اشاره کرد.

 

 

نظر شما