شناسهٔ خبر: 21994782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دادستان کل کشور:

مسئولان به دنبال اجرای حکم پرونده فساد نفتی هستند

دادستان کل کشور گفت: مسئولان به دنبال اجرای حکم پرونده فساد نفتی هستند اما باید مقدمات اجرای حکم انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قاضی مقیسه خبر داده است که اجرای حکم در پرونده بابک زنجانی با نظر مسئولان انجام می‌شود و البته شایعاتی هم شده که حکم صادر شده اجرا می‌شود، گفت: مسئولان به دنبال اجرای حکم هستند اما باید مقدمات اجرای حکم اجرا شود و انشالله حقوق مردم به بیت المال برگردد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از اعطای کارت ضابط به ضابطین دادگستری آیا آن بخش از ضابطان که کارت ضابط ندارند حق انجام امور قضایی را دارند یا خیر، گفت: بعد از اینکه کارت ضابطین توزیع شد فقط کسانی مجاز به انجام کارهای تحقیقاتی و بازجویی و اعمال مربوط به ضابط هستند که کارت ضابط داشته باشند و این نص صریح قانون است.

حجت الاسلام منتظری افزود: ما محدودیتی نداریم نیروی انتظامی کسانی که در سمت فرماندهی یا درجه داری یا افسری هستند را معرفی کند ما بعد از آموزش برای ٱنها کارت صادر می کنیم.

دادستان کل کشور گفت: نیروی انتظامی هر کسی را به عنوان ضابط معرفی کند ما برای او بعد از کلاس های آموزشی کارت صادر می کنیم.

وی در مورد طرح جمع آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی گفت: از نظر قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است در جای دیگر قانون قهوه خانه ها را جز اماکن عمومی تعریف کرده است.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: بعضی از عزیزان از جمله نمایندگان مجلس و مسئولین به ما ایراد می گیرند که چرا عرضه قلیان در برخی اماکن ممنوع شده است در جواب آنها باید بگوییم که این ممنوعیت به واسطه حکم قانون است ما ممنوع نکردیم.

دادستان کل کشور گفت: در بعضی استانها احرای قانون صورت گرفته است و به نظر ما به لحاظ قانونی در سراسر کشور این ممنوعیت باید اجرا شود و اگر بنا به برداشتن ممنوعیت است باید به حکم قانون باشد. الان اشکال عمده بر سر همین موضوع است در حال حاضر دستگاه قضایی صرفا قانون را اجرا می کند.

نظر شما