شناسهٔ خبر: 21994766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در یادواره شهدای وحدت عنوان شد:

سردار شهید شوشتری مرد خستگی ناپذیر انقلاب بود

فرماندار شهرستان سرباز گفت: سردار شهید شوشتری حلال مشکلات مردم سیستان و بلوچستان بود که تا آخرین لحظه برای دفاع از امنیت این مردم و حفظ وحدت و برادری آنان تلاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت شهید شوشتری و شهدای وحدت، یادواره شهدای وحدت، امنیت و اقتدار با حضور فرمانده سپاه سلمان، امامان جمعه تشیع و اهل سنت، فرماندار شهرستان سرباز، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و جمع کثیری از مردم ولایت مدار و انقلابی شهرستان سرباز در محل سالن امفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان سرباز با بیان این مطلب که شهادت در راه خدا بزرگترین افتخار برای مسلمین است، بیان کرد: کسی که بتواند از جان شیرین خود گذشته و آن را در طبق اخلاص بگذارد و با خدای خود وارد معامله شود بی شک برترین پاداش را دریافت خواهد کرد.

حمید الدین یوسفی افزود: انسان های بزرگ هم زندگی دنیوی و هم حیات ابدی آنها خیر و برکت است همانگونه ای که سردار شهید شوشتری چه در زمان حیاتشان و چه پس از شهادت مظلومانه اما پر از افتخارشان برای مردم این استان و ملت مظلوم و محروم ایران اسلامی خیر و برکت به همراه داشته و مایه امید بود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت ملت و امنیت کشور موجب خشم دشمنان انقلاب می شود، خاطرنشان کرد: سخنان ترامپ که ادامه دهنده راه رئیس جمهور های جانی آمریکاست نشان دهنده این خشم و ترس دشمنان از وحدت و امنیت ایران اسلامی است، همانگونه ای که در 26 مهرماه 88با طرح ریزی حمله تروریستی پیشین، خشم  خود را از اقدامات محرومیت زدایی سپاه و گسترش وحدت و امنیت در منطقه نشان دادند.

یوسفی اذعان داشت: دشمن با به شهادت رساندن شهید شوشتری قصد ایجاد اختلاف بین نظام و مردم را داشت که با درهم آمیختن خون شیعه و سنی در این حادثه درخت وحدت در استان سیستان و بلوچستان تنومند تر شد.
وی تصریح کرد: وظیفه امروز ما گسترش وحدت و حمایت از نیروهای امنیتی و نظامی است چراکه هرچه داریم از اقتدار همین نظام است به گونه ای که در بدترین نقطه جهان، کشور ما جزیره ثبات و امنیت است.

 

شهید شوشتری نمونه ای بارز از یک مسئول انقلابی و مومن بود

امام جمعه شهرستان سرباز نیز با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شوشتری و شهدای وحدت، امنیت و اقتدار، اظهار داشت: شهید نمونه ای بارز از تمامی خصوصیات یک مسئول انقلابی و مومن بود به گونه ای که با همه اقشار جامعه از شیعه و سنی، فقیر و غنی و هر قوم و جنسی به یک صورت برخورد داشته و هیچ تفاوتی میان ملت قائل نمی شد.

وی افزود: این سردار بزرگ اسلام دارای ایمان واقعی و حقیقی بودند همانگونه ای که خداوند متعال در قرآن فرمودند " ایمان حقیقی ایمانی است که قلب گفتار و کردار مومن یکی است" و به واقع شهید شوشتری به صورت کامل در رفتار، گفتار و کردار ایمان حقیقی داشته و با تکیه بر امر رهبری در سیستان و بلوچستان به دور از فرزند و خانواده تنها به دنبال خدمت به ملت گام بر میدارد.

حجت الاسلام علی اصغر کمالی پور با اشاره به خاطره ای از شهید شوشتری، بیان کرد: چند ماه پیش از شهادت این سردار شهید، مشکلی میان اقوام جلگه چاه هاشم دلگان پیش آمده بود و من نیز برای پیگیری آن مشکل با دوستان آشنایان تماس گرفتم و پرسیدم آن موضوع به چه صورتی حل خواهد شد که گفتند، " حلال مشکلات استان به زودی وارد منطقه خواهد شد"، پس از حضور شهید شوشتری، ایشان با تاکید بر اینکه تا این موضوع حل نشود از این محل نخواهم رفت و تا پایان حل مشکلی که باعث مرگ چندین تن از اهالی شده بود از جلگه چاه هاشم خارج نشدند.

وی ادامه داد: ما مسئول، امام جمعه و معتمد بسیار داریم اما همه آنها با هم فرق دارند چرا که برخی مردم دار و برخی مردم دار نیستند، اما یکی از خصوصیات بارز و ارزشمند شهید شوشتری، مردم داری و مردم یاری ایشان بود تاجایی که هر جایی که می شنیدند مشکلی ایجاد شده با سرعت خود را به محل رسانده و برای حل آن تلاش میکردند.

کمالی پور با تاکید بر اینکه آمریکا بزرگترین دشمن ملت ایران بوده و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب روی گردان نیست، خاطرنشان کرد: آنچه امروز باعث امنیت ایران اسلامی شده سکانداری رهبری و اقدامات بسیج است، چرا که تنها اقدامات بسیجی است که توانسته تاکنون در برابر نقشه های شوم دشمنان ایستادگی کند و همین موضوع نیز موجب خشم دشمنان شده و سپاه و بسیج را دشمن خود میدانند.

وی اذعان داشت: اگر سپاه نبود کشور بود و بسیج و سپاه هیچ گاه از قلبهای ملت خارج نشده و بسیجی بودن برای همه افتخاری است بزرگ، مردم و مسئولان باید از هر قوم و مذهبی با افتخار به بسیجی بودن وحدت خود را حفظ کرده و همچون شهید شوشتری به دور از هرگونه نگاه مذهبی، قومیتی و دینی با وحدت و ولایت مداری برای مقابله با دشمنان و آبادانی هرچه بیشتر کشور تلاش کنیم.

 

حفظ وحدت و امنیت آرزوی پدرم بود

فرزند سردار شهید نورعلی شوشتری نیز در این مراسم با تقدیر از حضور چشمگیر مردم شهرستان سرباز در مراسم هشتمین سالگرد شهادت شهدای وحدت، گفت: پیشین  و شهرستان سرباز برای خانواده ما نه به عنوان قتلگاه بلکه به عنوان محل عروج شهید شوشتری به همراه یاران و مردمی که عاشقانه برای وحدت و آرامش آنان تلاش میکرد شناخته می شود.

وی افزود: شهید شوشتری به ما و شما به عنوان خانواده بزرگ این شهید نشان داد که برای رفع محرومیت، برای تداوم امنیت، وحدت و نشان دادن مظلومیت نظام میتوان هر اقدامی کرد حتی میتوان در دورترین نقطه کشور با نثار خون، این درخت تنومند انقلاب را آب یاری کرد.

فرج الله شوشتری با تاکید بر اینکه هیچ چیز به اندازه وحدت شما مردم و آبادانی منطقه بلوچستان دل ما را شاد نمیکند، اذعان داشت: هیچ چیز به اندازه اینکه پیشین، سرباز، نیکشهر، چابهار، زاهدان، قصرقند و جای جای این استان پهناور آباد شده و این مردم خون گرم و انقلابی، درست همانگونه ای که پدر بزرگوارم آرزو داشتند با وحدتی ناگسستنی و ابدی در کنار هم زندگی کنن، نمیتواند برای ما به عنوان خانواده و خود شهید شوشتری که برای رسیدن به این خواسته ها و تداوم آن خون دادند با ارزش بوده و شادی آور باشد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به جایی که اینک هستیم و برای رسیدن به این امنیت، وحدت و آبادانی هزینه ای بسیار بزرگ پرداخت شد، خون شیعه و سنی در کنار هم بر زمین ریخته شد تا شاهدی بر مظلومیت انقلاب و ملت ایران و ظلم ابدی استکبار و جیره خواران آنها باشد، حال وظیفه ماست تا برای تداوم آن تلاش کرده و آن را به بهترین شکل حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما