شناسهٔ خبر: 21994647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صنعت بیمه | لینک خبر

حبس ابدمجازات اختلاس16میلیون دلاری درویتنام

فرد 52 ساله که بعدا به عضویت پارلمان این کشور در آمده بود محکوم به فروش آپارتمان 'تنها بر روی کاغذ' به مشتریان شده است.

صاحب‌خبر -
صنعت بیمه - یک نماینده سابق پارلمان ویتنام به دلیل اختلاس 16 میلیون دلاری پیش پرداخت مسکن که توسط برخی خریداران به وی داده شده بود، توسط دادگاهی در این کشور به حبس ابد محکوم شد.
 
 
به گزارش ایرنا از ویتنام پلاس، 'چائو تی تو نگا' آخرین پرونده اختلاسی است که در برنامه مقابله با فساد دولت ویتنام به این مجازات محکوم شده است. 

دولت ویتنام بر اساس این برنامه قصد دارد مقامات فاسد در دولت فعلی و همچنین دولت های قبلی، بانکدارها و سایر مقامات اجرایی را که از مناصب خود سوء استفاده کرده اند به سزای اعمالشان برساند. 

این عضو سابق پارلمان ویتنام که ریاست شرکتی بنام 'هوسینگ گروپ' را نیز بر عهده داشته است از سال 2009 شروع به پیش فروش آپارتمان هایی کرده بود، در حالی که این پروژه مجوزهای لازم را نداشته و هرگز ساخته نشده بود. 

این فرد 52 ساله که بعدا به عضویت پارلمان این کشور در آمده بود محکوم به فروش آپارتمان 'تنها بر روی کاغذ' به مشتریان شده است. 

علاوه بر وی که به حبس ابد محکوم شده و ملزم به بازپرداخت پیش پرداخت ها است، 9 همدست وی نیز به مجازات حبس سه تا هفت سال محکوم شده اند. وی از سال 2011 تا 2015 به عنوان عضو پارلمان ویتنام فعالیت می کرد. 

دولت فعلی ویتنام مقامات ارشد این کشور و دیگر مقامات رسمی را هدف قرار داده است تا با پایان دادن به فساد در این کشور تصویر عمومی خود را نیز در افکار عمومی بهبود بخشد. 

دولت این کشور ماه گذشته نیز 51 بانکدار و تاجر را به دلیل اختلاس های گسترده مرتبط با 'اوشن بانک' به مجازات های سنگینی محکوم کرد که مدیر عامل سابق این بانک نیز به دلیل از دست رفتن میلیون ها دلار به اعدام محکوم شد. 

برغم اینکه دولت این کشور پرونده های اختلاس گسترده ای را در اختیار دارد، برخی تحلیلگران هدف این تلاش ها را در کنار مقابله با فساد، حذف دشمنان سیاسی عنوان می کنند.

نظر شما