شناسهٔ خبر: 21994563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) :

مقابله با تکفیری ها باعث اوج روحیه مقاومت در کشور شد

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) گفت: یکی از برکات بزرگ مقابله با تکفیری‌ها ایجاد روحیه مقاومت در کشور ماست که به اوج خود رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، آیت الله محمدحسن اختری در دیدار با خانواده شهید محسن حججی با اشاره به تحولات سوریه و عراق و شکست‌های پیاپی تروریست‌های داعش در جبهه‌های جنگ گفت: روحیه مقاومت در کشور به سردی گراییده شده بود و از سوی دیگر برخی تلاش می‌کردند دستاوردهای جنگ تحمیلی را از بین ببرند.
وی که در مجمع جهانی اهل بیت سخن می گفت، افزود: مدافعان حرم و حریم ولایت، جانی دوباره به روحیه مقاومت در کشور بخشیدند و امیدواریم بتوانیم این روحیه را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
اختری از شهادت به عنوان بزرگترین و پسندیده‌ترین کار در راه خدا یاد کرد که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و افزود: شهادت حججی، موجی به وجود آورد که باعث وحدت در داخل کشور و همچنین انتقال آن به خارج کشور و ایجاد معنویاتی شده است.
وی با بیان اینکه شهادت محسن حججی باعث زنده شدن اثر شهادت امام حسین (ع) شد، افزود: گرچه این ماجرا برای پدر، مادر، همسر، فرزند و بستگان این شهید بزرگوار جانسوز و جانگداز بود، اما نباید از جنبه‌های معنوی آن غافل شویم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به بزرگی و عظمت شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) تصریح کرد: درک اسرار شهادت امام حسین (ع) قابل تصور نیست و امروز می‌بینیم این شهید مدافع حرم نیز همین‌گونه به شهادت رسید و قطعا در این قضیه سری نهفته است که جز خدای متعال کسی از آن آگاه نیست.
در پایان این دیدار آیت الله اختری تابلویی نفیس از جنة البقیع را که تصویر بارگاه چهار امام در مدینه قبل از تخریب به دست وهابیت است، به خانواده شهید حججی اهدا کرد.
محسن حججی شهید مدافع حرم 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان و عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که در مرداد ماه 96 در شمال منطقه تنف سوریه به اسارت اعضای گروهک تروریستی داعش درآمد و دشمنان اسلام پس از به اسارت درآوردن وی، سر از پیکر پاکش جدا کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پس از شهادت حججی در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استان های یزد و همدان فرمود: شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.
فراهنگ**1003**1055
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما