شناسهٔ خبر: 21994380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

رسالت حوزه در توسعه فرهنگ دينى خطیر است

حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبریز با محوریت"رسالت حوزه در توسعه فرهنگ دينى و راه کارهاى حل آسيب هاى اجتماعى " برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه آغاز هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: بحث‌ها و نشست‌های تخصصی این اجلاسیه برکات مهمی برای منطقه شمال غرب خواهد داشت.

وی با بیان این‌که امام هشتمين اجلاس منطقه اى به ميزبانى تبريز و با حضور علما، ائمه جمعه، اساتید حوزوی و مبلغان برجسته سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربايجان غربى و اردبيل برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این  اجلاسیه با عنوان "رسالت حوزه در توسعه فرهنگ دينى و راه کارهاى حل آسيب هاى اجتماعى " برگزار می شود.

حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: کميسيون هاى سه گانه فرهنگى، سياسى و روحانيان در موضوعاتى چون تقويت ظرفيت هاى فرهنگى و علمى، مباحث سياسى روز و عرفان هاى کاذب به بحث و تبادل نظر و بررسى راهکارهاى اثربخش خواهند پرداخت که امیدواریم نتایج آن در آینده نه چندان دور در بطن جامعه مشهود باشد.

وى آسيب شناسى مسايل فرهنگى و بررسى آسيب هاى اجتماعى را از جمله دیگر محورهاى اجلاس دو روزه جامعه مدریس در تبريز دانست و گفت: اين اجلاس زمينه ساز تقويت و توسعه بيش از پيش حوزه های علمیه استان و ترویج فرهنگ دينى در جامعه و تحقق اهداف جامعه حوزوی شمال غرب کشور خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که اعضای کمیسیون حوزه و روحانیت هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور متشکل از ائمه جمعه و مدیران مدارس و اساتید حوزه‌ های علمیه هستند، گفت: نکته نظرات اعضای این کمیسیون به جمع‌بندی نهایی رسیده و قرار است در روز نخست اجلاسیه مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به این‌که اجلاسیه هشتم با رویکرد بومی و بررسی مسائل مبتلابه در حوزه های علمیه شمال غرب کشور گامی در راستای بررسی راهکارهای رفع چالش های موجود است، گفت: آسیب ‌های مهم و موانع تبلیغ در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز مورد بحث خواهد بود.

وی با بیان این‌که انتظار داریم خروجی اجلاسیه منجر به تقویت و توسعه حوزه های علمیه استان و همچنین احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز باشد، گفت: امروز حوزه در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد، اگر تقویت نشود، به یقین جامعه آسیب خواهد دید./935/ت۳۰۲/ب۱

نظر شما