شناسهٔ خبر: 21993949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

کریستین ساینس مانیتور:

تصمیم ترامپ درباره برجام، نشانگر اختلاف با مشاورانش است

خبرگزاری فارس

ترامپ در خصوص اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با وجود اصرار مشاوران ارشد وی، نشان دهنده وجود اختلاف و شکاف عمیق در کابینه دولت آمریکاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و البته لغو نکردن آن، از یک سو نشان‌دهنده اختلافی است که میان وی و مشاوران ارشد او وجود دارد و از سوی دیگر نشان می‌دهد که نفوذ و اثرگذاری اطرافیان ترامپ بر وی تا چه اندازه محدود است.

بنا بر گزارش روزنامه «کریستین ساینس مانیتور»، ریاست‌جمهوری ترامپ معنای جدیدی به عبارت «تیم رقبا» در حلقه سیاسی واشنگتن بخشیده است.

بر اساس این گزارش، «این عبارت در دوره لینکولن به معنای آوردن دشمنان سیاسی سابق از حزب موافق به داخل کابینه بود. در دوره روزولت به معنای تشکیل یک کابینه دو حزبی متنوع بود که دیدگاه‌های مخالف ارائه داده و به رئیس‌جمهور اجازه دهند تا نتیجه گیری خود را در خصوص سیاست داشته باشد. اما در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، این عبارت، دست‌کم در روابط بین‌الملل، به معنای نگه داشتن کابینه و دیگر مشاوران ارشد در تضاد کامل با رئیس‌جمهور است.»

این گزارش می‌افزاید: «تصمیم روز جمعه رئیس‌جمهور آمریکا نمونه بارز این اختلاف و شکاف عمیق است. مشاوران ترامپ از وی می‌خواستند تا اعلام کند که ایران هنوز به توافق پایبند است و توافق را نیز در راستای تأمین منافع ملی آمریکا می‌دانستند اما ترامپ این توصیه‌ها را رد کرد و مشاورانش را وادار به سازش کرد».

«الیزابت ساندرز» استاد علوم سیاسی و امور بین‌الملل در دانشگاه جرج واشنگتن تأکید کرد:‌«برخی مسائل وجود دارد که این مشاوران را متحد نگه می‌دارد که یکی از آنها لغو نکردن توافق هسته‌ای ایران است. و این تقابل ترامپ با دیگران در تیم مشاورانش است».

نظر شما