شناسهٔ خبر: 21993305 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتحادیه باشگاه ها نباید هم عرض سازمان لیگ والیبال باشد

مدیرعامل باشگاه بانک سرمایه گفت: با تشکیل اتحادیه باشگاه ها در والیبال موافقم اما این موضوع اهداف و برنامه های خاصی را باید دنبال کند.

صاحب‌خبر -

اتحادیه باشگاه ها نباید هم عرض سازمان لیگ والیبال باشداحمد سعادتمند در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: احساس می کنم تشکیل اتحادیه باشگاه ها مقوله قابل قبول و خوبی باشد چرا که این سازمان مستقل روی منافع و مشکلات باشگاه ها تاثیرگذار خواهد بود. البته باید این نهاد با هماهنگی فدراسیون فعالیت خود را ادامه دهد تا وجهه قانونی داشته باشد.

وی گفت: قبل از تشکیل اتحادیه باشگاه ها باید شرح وظایف و اهداف آن به طور دقیق و فنی مورد بررسی قرار بگیرد تا از موازی کاری با برنامه های فدراسیون جلوگیری شود. اگر این فعالیت ها هم عرض باشد به طور حتم عملکرد اجرایی اتحادیه ها غیرقانونی خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی بانک سرمایه در ادامه یادآورشد: اتحادیه باشگاه ها باید با هماهنگی فدراسیون والیبال و سازمان لیگ تشکیل شود تا برنامه ها و تصمیماتش ضمانت اجرایی داشته باشد تنها در این صورت است که می توان امیدوار بود که اتحادیه می تواند بار زیادی را از مشکلات لیگ باشگاهی والیبال ایران بردارد.

سعادتمند افزود: هم اکنون شاهد هستیم که در اکثر کشورهای بزرگ دنیا که صاحب والیبال حرفه ای و سطح بالا هستند اتحادیه باشگاه ها باقدرت بالا فعالیت کرده و به خوبی از حق و حقوق بازیکنان، مربیان و دیگر افراد فعال در این رقابت ها دفاع می کند.

وی گفت: در حال حاضر در لیک برتر والیبال ایران بسیاری از باشگاه ها را شاهد هستیم که در مسابقات حاضر می شوند اما به هیچ عنوان به تعهدات خود که در ابتدای فصل در قرارداد ثبت کرده اند به هیچ عنوان عمل نمی کنند، علاوه بر آن یکسری اتفاقات دیگر هم وجود دارد که هم فدراسیون و هم مربیان را درگیر خود کرده است که باید به سرعت برطرف شود به طور مثال در لیگ امسال تیم گنبد همه رقبای خود را به خاطر بی برنامگی تاکنون تحت تاثیر قرارداده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی بانک سرمایه در ادامه افزود: اگر اتحادیه باشگاه هایی وجود داشت پیش از این که با حضور گنبدی ها در رقابت های لیگ برتر موافقت شود به طور دقیق استعلام مالی از آن ها گرفته و در اختیار مسئولان سازکان لیگ و فدراسیون قرار داده می شد تا اگر مشکل خاصی وجود دارد با حضور آن ها در این رقابت های سطح بالا و حرفه ای جلوگیری شود.

سعادتمند گفت: این اتحادیه می تواند به تیم های مشکل دار در والیبال کمک هم کند البته بازهم تاکید می کنم که استقلال سازمان لیگ نباید با وجو د این اتحادیه از بین رود و برنامه های این 2 مجموعه، هم عرض یکدیگر باشد چرا که موازی کاری به ضرر ورزش حرفه ای است.

وی افزود: تشکیل اتحادیه با نظارت دقیق فدراسیون می تواند در ارتقاء​ فعالیت های بخش خصوصی کمک بزرگی کند اما ارجحیت تشکیل اتحادیه نظارت عالیه وزارت ورزش و فدراسیون والیبال است.

نظر شما