شناسهٔ خبر: 21991241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زخمی شدن یک فلسطینی در یورش صهیونیستها به کرانه باختری

یک فلسطینی که در عملیاتی شهادت طلبانه در نزدیکی شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی با سلاح سرد به چند نظامی حمله کرد، براثر تیراندازی صهیونیستها زخمی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ جدیدترین اخبار و رویدادهای سرزمین های اشغالی در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.

تصویب ساخت 1323 واحد مسکونی دیگر برای شهرک نشینان صهیونیست

یک سازمان غیردولتی مخالف شهرک سازی در فلسطین اشغالی اعلام کرد رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ساخت 1323 واحد مسکونی دیگر را در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری تصویب کرد.
به این ترتیب شمار واحدهای مسکونی جدید تصویب شده برای شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری ظرف سه روز به 2646 واحد رسید.
دفتر هماهنگی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن روز دوشنبه ساخت 31 واحد مسکونی را برای شهرک نشینان صهیونیست در شهر الخلیل ( برای نخستین بار از سال 2002 )‌ و روز سه شنبه نیز ساخت 1292 واحد مسکونی صهیونیست نشین را برای کل کرانه باختری تصویب کرده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، بخش اعظم این واحدهای مسکونی که از دوشنبه تصویب شده در مراحل مختلف این روند قرار دارند.
شهرک سازی براساس قوانین بین المللی غیر قانونی است. جامعه بین المللی آن را مانع بزرگی برای حل و فصل مناقشه بین اسرائیلی ها و فلسطینیان و راه حل دو کشور می داند.

 

زخمی شدن یک فلسطینی در کرانه باختری

یک فلسطینی که در عملیاتی شهادت طلبانه در نزدیکی شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی با سلاح سرد به چند نظامی صهیونیست حمله کرد، براثر تیراندازی نظامیان صهیونیست زخمی شد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این فلسطینی زخمی به بیمارستان منتقل شد. مقامات ارتش رژیم صهیونیستی درباره این حمله شهادت طلبانه توضیح بیشتری ارائه نکردند.
این منبع افزود هیچ یک از نظامیان صهیونیست در این حمله این فلسطینی آسیبی ندید.
بنابراعلام ارتش رژیم صهیونیستی این حمله در نزدیکی مجموعه شهرک های صهیونیست نشین غوش عتصیون Goush Etzion به وقوع پیوست .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، این حمله از مجموعه حملات ضد اسرائیلی است که فلسطینیان به تنهایی و با سلاح سرد غالبا در نزدیکی شهرک های یهودی نشین انجام می دهند.

 

بازداشت 12 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در طولکرم و جنین

­نظامیان صهیونیست 12 فلسطینی را در شهرهای طولکرم و جنین بازداشت کردند .
به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین از طولکرم ، نظامیان اسرائیلی بامداد روز چهارشنبه با یورش به مناطق مختلف شهرهای طولکرم و جنین  12 فلسطینی را ربودند .شاهدان گزارش دادند شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی در ساعات اولیه امروز به اردوگاه طولکرم یورش بردند و پنج فلسطینی را بازداشت کردند .شاهدان افزودند نظامیان اسرایئلی صبح امروز همچنین با یورش به شهرک های جبع ، قباطیه و الزبابده در جنوب جنین هفت فلسطینی را بازداشت کردند .

واکنش حماس به تصمیم جدید کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

جنبش فلسطینی حماس به تصمیم جدید کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت خلع سلاح مقاومت در فلسطین واکنش نشان داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،حماس چنین تصمیمی را مداخله در امور داخلی فلسطین دانست و از فلسطینیان خواست در این زمینه با اسرائیل همراه نشوند.
هم زمان نبیل ابودرینه سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت، ملاحظات اسرائیل درباره آشتی داخلی فلسطین هرگز تغییری را در موضع رسمی فلسطین ایجاد نخواهد کرد.
وی تاکید کرد، توافق آشتی در فلسطین برای پایان دادن به اختلافات و رسیدن به برنامه ملی جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، در مسیر درست خود حرکت خواهد کرد.
کابینه امنیتی رژیم اشغالگر روز گذشته اعلام کرد تا زمانی که جنبش حماس در فلسطین خلع سلاح نشود با دولت آشتی فلسطین مذاکره نخواهد کرد. 

رژیم صهیونیستی دیشب یکی از اسرای زن فلسطینی را از زندانهای این رژیم آزاد کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، شیرین العیساوی به مدت چهار سال در زندانهای رژیم صهیونیستی در اسارت بود.
العیساوی برادر مدحت و سامر العیساوی است که در زندانهای رژیم صهیونیستی زندانی هستند.
پیش از آنکه این اسیر آزاد شده به خانه اش برسد نظامیان صهیونیست به منزل خانواده شیرین العیساوی یورش بردند و عکسها و پرچمهای فلسطین پایین کشیدند و خانواده وی را تهدید کردند از هرگونه شادمانی به مناسبت آزادی شیرین العیساوی بپرهیزند.

 

یورش صهیونیستها به کرانه باختری

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی برخی دفاتر تجاری و شرکت های تولیدی را در بیت لحم و الخلیل در کرانه باختری، بستند.

 

یورش نظامیان صهیونیست به دفاتر شرکت‌های رسانه‌ای در کرانه باختری
نظامیان رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب به دفاتر شرکت‌های تولیدات رسانه‌ای و اطلاع رسانی فلسطینی در کرانه باختری یورش بردند و دست‌کم دو شرکت را به بهانه ارائه خدمات به شبکه های تلویزیونی وابسته به حماس بستند.
این یورش دست‌کم 24 ساعت پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورتی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سلاحش را زمین نگذارد، و اسرائیل را به رسمیت نشناسد با دولت وحدت ملی فلسطینی متشکل از فتح و حماس مذاکره نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از الخلیل، یک مسئول اتحادیه خبرنگاران فلسطینی به خبرگزاری فرانسه گفت نظامیان اسرائیلی دفاتر پال‌مدیا، رام‌ست و ترانس‌مدیا را که تولیدات خود را در اختیار تلویزیون‌های حماس قرار می دادند، برای شش ماه تعطیل کردند.وی افزود آنها تجهیزات این دو شرکت را توقیف و دو نفر از جمله مسئول یکی از این دو شرکت را بازداشت کردند.به گفته این منبع، ­پنج شرکت دیگر در کرانه باختری رود اردن، که از 50 سال پیش در اشغال صهیونیستها است، هدف یورش نظامیان اسرائیلی قرار گرفتند.ارتش اسرائیل نیز بسته شدن دفاتر دو شرکت رام‌ست و ترانس‌مدیا در این یورش را تایید کرد.ارتش اسرائیل مدعی شد شرکت‌هایی که در این یورش هدف قرار گرفتند مظنون به «انتشار تولیدات با محتوای ترویج خشونت بر ضد اسرائیلی‌ها» هستند.این شرکت‌ها به تولید برنام هایی  برای شبکه‌های تلویزیونی الاقصی و القدس می پردازند، دو تلویزیونی که متعلق به حماس هستند.نظامیان اسرائیلی به بهانه های مختلف، مرتب رادیوها و شرکت‌هایی را که در بخش رسانه فعال هستند، تعطیل می کنند.

نظر شما