شناسهٔ خبر: 21991000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرانسوا اولاند:

آمریکا در خصوص برجام سردرگم است

خبرگزاری شبستان: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در الیزه سکونت داشت بعد از یک دوره سکوت طولانی در سئول مرکز کره جنوبی سخنرانی کرد و در این سخنرانی درباره برجام گفت: آمریکا در خصوص برجام سردرگم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از RT، جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته ای با این کشور به یکی از مهم ترین محور های سخن رانی رئیس جمهوری سابق فرانسه در کره جنوبی مبدل شد. فرانسوا اولاند که در سئول نخستین سخنرانی پس از ترک الیزه خود را انجام می داد ترامپ را در زمینه دیپلماسی غیر قابل پیش بینی خواند و تاکید کرد آمریکا در مورد برجام سردرگم است.

اولاند همچنین گفته است تصمیم ترامپ و درخواست او برای تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اشتباهی مضائف بود که او مرتکب شد. رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته تایید سه ماهه ای که بر اساس قوانین داخلی آمریکا باید بر برجام می گذاشت نگذاشت و عملا این توافق را وارد یک بحران کرده است.

در همین حال اتحادیه اروپایی مخالف سیاست های امریکا و اکنون به چین و روسیه نزدیک شده است. نباید از نظر دور داشت که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در سوچی حاضر است گفته آمریکا با این سخنان در خصوص ایران عملا بحران کره شمالی را نیز وارد مرحله پر چالشی کرده است.

اولاند اما در بخشی از سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد کنگره دستاورد برجام را حفظ کند زیرا این مساله می تواند بر روند توافق با کره شمالی نیز تاثیر گذار باشد.

 

نظر شما