شناسهٔ خبر: 21990884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقام آمریکایی: مذاکرات مستقیم احتمالی با کره شمالی را منتفی نمی دانیم

جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پس از آنکه کره شمالی هشدار داد هر لحظه ممکن است جنگی هسته ای آغاز شود گفت واشنگتن احتمال مذاکرات مستقیم با کره شمالی را منتفی نمی داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پس از آنکه کره شمالی هشدار داد هر لحظه ممکن است جنگی هسته ای آغاز شود گفت واشنگتن احتمال مذاکرات مستقیم با کره شمالی را منتفی نمی داند.
سالیوان پس از مذاکرات با همتای ژاپنی خود در توکیو افزود: ما احتمال مذاکرات مستقیم با کره شمالی را منتفی نمی دانیم.
وی تصریح کرد: تمرکز ما بر دیپلماسی برای حل مسئله کره شمالی است. با این حال ما به همراه متحدانمان در ژاپن، کره جنوبی و دیگر نقاط آماده بدترین سناریو در صورت شکست دیپلماسی هستیم.

هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واشنگتن با تاکید بر تلاش های دیپلماتیک آمریکا از طریق سالیوان و دیگران برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی به منظور کنار گذاشتن برنامه های تسلیحاتی خود از طریق تشویق به اجرای تحریم های بین المللی علیه پیونگ یانگ گفت تحریم ها می تواند از تامین مالی برنامه های تسلیحاتی کره شمالی جلوگیری کند و به نظر می رسد این روند موثر بوده است. بااین حال کره شمالی هنوز تمایلی به مذاکرات نشان نداده اند.

نظر شما