شناسهٔ خبر: 21990793 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مصری در گفت و گو با افکارنیوز: افکار نیوز گزارش می دهد؛ کامران در گفتگو با افکار نیوز: افکارنیوز بررسی کرد؛ افکارنیوز بررسی کرد؛ ملکی در گفتگو با افکار نیوز مطرح کرد؛ افکارنیوز بررسی کرد کوچکی نژاد در گفتگو با افکار نیوز مطرح کرد؛ افکارنیوز نیوز بررسی کرد؛ افکارنیوز بررسی کرد؛ نقوی حسینی در گفتگو با افکار نیوز: افکار نیوز بررسی کرد؛ محمدعلی نجفی گفت:

نحوه استخدام معلمان حق‌التدریس بدون آزمون و تایید صلاحیت حرفه‌ای چگونه باید باشد؟

نویدادهم گفت: افرادی که هم اکنون به صورت نیروی حق‌التدریس فعالیت می‌کنند متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیستند و نیاز ما در رشته‌ها و مناطقی است که این افراد نمی‌توانند به خوبی به آنها پاسخ دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

مهدی نوید ادهم  در رابطه با جذب معلمان حق التدریس اظهار کرد: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه اخیر خود نسبت به مصوبه جدید مجلس در زمینه استخدام نیروهای حق‌التدریس که کلیات آن به تصویب رسید گله‌مند بودند.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش از ریاست مجلس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان تقاضا دارد با توجه به نقش اساسی معلم در فرایند یاددهی و یادگیری و به ویژه نقش معلم در تحقق رسالت سنگین سند تحول بنیادین از تصویب این طرح خودداری کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس حداقل به آموزش و پرورش اجازه دهند تا علاقمندان به استخدام در این وزارتخانه را پس از تایید صلاحیت‌های حرفه‌ای و کسب حداقل نمرات لازم جذب کند و معلمان حق‌التدریس نیز باید این مراحل را طی کنند.

نویدادهم ادامه داد: افرادی که هم اکنون به صورت نیروی حق‌التدریس فعالیت می‌کنند متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیستند و نیاز ما در رشته‌ها و مناطقی است که این افراد نمی‌توانند به خوبی به آنها پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: معلم اصلی‌ترین مولفه تعلیم و تربیت است و باید از شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرف‌ای لازم برخوردار باشد و نمی‌توان افرادی را بدون آزمون و تایید صلاحیت‌های حرف‌ای استخدام کرد.

 

نظر شما