شناسهٔ خبر: 21990337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دریچه

صاحب‌خبر -

فرمانده ناجا خبر داد: 
شناسایی 3هزارو 400 مکان حادثه‌خیز جاده‌ای

ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: سه هزارو 400 مکان حادثه‌خیز در جاده‌های اصلی کشور شناسایی شده است که اگرچه وزارت راه‌وترابری برای اصلاح آن تلاش‌های بسیاری کرده است اما باید مضاعف کار کنند. سردار حسین اشتری با بیان اینکه اعمال قانون‌ها باعث کاهش جان‌باختگان حوادث رانندگی شده است، تصریح کرد: در دورانی سالانه حدود 27‌ هزار جان‌باخته تصادفات داشته‌ایم که در سال‌های اخیر به حدود 17‌ هزار نفر کاهش یافته بااین‌حال این آمار بسیار بالایی است. از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال نیز این آمار نسبت به مدت مشابه آن 577 نفر کاهش یافته است که نتیجه فرهنگ‌سازی است.  فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: در تصادفات جاده‌ای عامل نیروی انسانی و راننده بسیار مهم است و تأکید پلیس برای رعایت قوانین از سوی رانندگان است. او گفت: حدود هشت درصد وسایل نقلیه کشور در استان اصفهان است و حدود یک‌میلیون و 400‌هزار موتورسیکلت و یک‌میلیون و 300‌هزار خودرو در این استان تردد می‌کنند. میانگین جان‌باختگان تصادفات خودرو در کشور 44 درصد و این آمار در اصفهان حدود 20 درصد است در‌حالی‌که میانگین جان‌باختگان تصادفات موتور و پیاده در کشور حدود 50 درصد و این آمار در اصفهان 80 درصد است و باید در این رابطه بیشتر کار شود. 

دیدار نجفی با شهرداران شهرهای جهان
شرق: شهردار تهران که به‌منظور شرکت در دو اجلاس بین‌المللی و توسعه روابط دوجانبه به کره‌جنوبی سفر کرده است، در حاشیه این سفر با شهرداران و مقامات شهری شهرهای مختلف جهان و سرمایه‌گذاران خارجی دیدار خواهد کرد.  این اجلاس به‌دنبال آن است تا بر استانداردهای زندگی مادی و رفاه بیشتر شهروندان نظارت داشته و بر پایه تجربیات شهرهای مختلف جهان، بسته‌هایی را برای ترویج برابری و رشد ارائه کند. نجفی در ادامه سفر کاری خود به کره‌جنوبی با حضور در همایش شهرداران درباره تغییرات اقلیمی 2017 در جمع شهرداران و مقامات شهری کشورهای مختلف سخنرانی خواهد کرد. 
گروه رهبری آب‌وهوای کلان‌شهرها که از آن با عنوان شهرهای C40 یاد می‌شود، گروهی از شهرها هستند که برای کاهش واردشدن گازهای کربن‌دار و تطبیق با تغییرات آب‌وهوایی کره زمین فعالیت می‌کنند. هدف اصلی شکل‌گیری این گروه مقابله با تغییرات اقلیمی است؛ چراکه کلان‌شهرها یکی از تأثیرگذارترین عوامل در آینده آب‌وهوای جهان محسوب می‌شوند. درحال‌حاضر 70 درصد از شهرها با تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی مواجه بوده و تقریبا همه آنها در معرض خطر قرار دارند که جایگاه تهران به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم دنیا در این زمینه درخورتوجه است. نجفی در جریان این سفر به دیدار و گفت‌وگو با شهردار سئول و سایر مقامات کره‌جنوبی خواهد پرداخت و یادداشت تفاهم روابط دوستی میان تهران و سئول نیز به امضای شهرداران دو شهر خواهد رسید. 

 آمار دقیقی از آزار جنسی در محیط کار نداریم
ایلنا: مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: یکی از مسائلی که در محیط کار دنبال می‌کنیم، آزار جنسی است؛ اما آمار دقیقی دراین‌باره وجود ندارد. احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، در نشست خبری هفته سلامت روان با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت مطابق هر سال همراه و هم‌گام با مسائل روز دنیا در حال انجام است و شعار سازمان جهانی بهداشت را ملاک فعالیت‌های خود قرار دادیم. شعار امسال، «سلامت روان در محیط کار» است که آن را به همه دستگاه‌ها نیز ابلاغ کردیم. او ادامه داد: یکی از مسائلی که در محیط کار دنبال می‌کنیم، آزار جنسی است؛ اما آمار دقیقی دراین‌باره وجود ندارد و معمولا اگر این مسائل به وجود بیاید، به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود و وزارت بهداشت نیز این موضوع را پیگیری می‌کند. وزارت بهداشت وظیفه دارد شرایط سلامت روان را در محیط کار فراهم کند؛ بنابراین در محیط کار دو رویکرد داریم. اولین رویکرد، پیشگیری است که همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا مشکلات حوزه روان در محیط کار کاهش پیدا کند. 
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: تمرکز ما بر توانمندسازی و آموزش افراد است؛ زیرا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در محیط کار، استرس‌های شغلی است. طبق آمار در ایران 23.6 درصد، دچار درجاتی از اختلالات روان هستند که از این میزان 12.7 درصد افسردگی و 15.6 درصد اختلالات اضطرابی دارند. در آمریکا ۲۶ درصد و در کشورهای دیگر ۱۰ تا ۱۲ درصد دچار اختلالات روانی هستند. یکی از مشکلات در محیط‌های کاری اضطراب است که لازم است مدیریت استرس آموزش داده شود. 

نظر شما