شناسهٔ خبر: 21990112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر محیط زیست شهرداری مشهد در گفت‌وگو با تسنیم:

ارائه مجوز به صنایع در حریم مشهد نیازمند بازنگری است

R41347/P1361/S6,1188/CT1

مدیر محیط زیست شهرداری مشهدمقدس گفت: نیاز است که بازبینی بیشتری در ارائه مجوز به صنایع در حریم شهر مشهد انجام شود.

صاحب‌خبر -

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در حال حاضر 10 درصد از حریم شهر مشهد در اختیار معادن و شن‌شویی‌ها است که این موضوع خود مزیدی بر افزایش آلودگی هوای شهر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شن‌شویی‌های شهر مشهد در جنوب و شرق قرار گرفته و طبق اطلاعات استخراج شده در سال 94 بیش از 2000 مرتبه بادهای بالای 8 متر برثانیه که سبب گردوخاک می‌شود و این موضوع آلایندگی را به شهر مشهد منتقل می‌کند.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به این مهم نیاز است که بازبینی بیشتری در ارائه مجوز به صنایع در حریم شهر مشهد انجام شود.

پذیرا اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 4000 واحد صنعتی در حریم شهر مشهد استقرار پیدا کرده‌اند و در کنار آن 4000 صنایع فاقد شناسنامه نیز در این نقاط فعال هستند.

وی گفت: در این حوزه، محیط زیست استان خراسان رضوی پیگیری‌هایی انجام داده اما کاهش معضلات زیست محیطی دغدغه همگان است و باید همه متولیان پای کار باشند.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد در ادامه به ابلاغ قانون هوای پاک اشاره کرد و ادامه داد: در این قانون تاکید ویژه‌ای بر ایجاد مرکز پایش آلایندگی در صنایع بالای 50 نفر شده که با ایجاد این واحد نه تنها آلایندگی کاهش پیدا می‌کند بلکه شاهد بهره‌وری بیشتر در صنایع هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما