شناسهٔ خبر: 21990105 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل یک هلدینگ زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا خبر داد

دستیابی به تکنولوژی بازیافت پارچه توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی/ دومین کشور صاحب این تکنولوژی در جهان هستیم

مدیرعامل گروه اقتصادی مهرگان گفت: بعد از ژاپن، ما در دنیا دومین کشور سازنده دستگاه بازیافت پارچه هستیم که توسط این دستگاه می‌توان پارچه را با هر تار و پودی به نقطه مبدا و مواد تشکیل دهنده آن یعنی سلولز و پلی‌استر تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

عزیز دولت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس گفت: گروه اقتصادی مهرگان زیرمجموعه بنیاد تعاون نیروی انتظامی است که برابر تدابیر ابلاغ شده این گروه از فعالیت‌های مختلف به سمت اقتصاد مقاومتی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرده است.

وی افزود: برای اینکه این ورود یک ورود منطقی حساب شده و با توجه به اهداف متصوره باشد این گروه اقتصادی با مراکز مختلفی از جمله 150 شرکت دانش بنیان جلسه گذاشت و از مراکز مختلف دانشگاهی از جمله  دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر دیدن کرد و نهایتا با توجه به نیازهای نیروی انتظامی و نیروهای مسلح در انجام ماموریت خود از ظرفیت علمی آنها استفاده کرد و با کمک هم توانستیم 6 پروژه تقریبا منحصر به فرد در دنیا را در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات  پلیسی، امنیتی و ایمنی رونمایی کنیم.

مدیرعامل گروه اقتصادی مهرگان در ادامه به دستگاه بازیافت پارچه اشاره کرد و گفت: بعد از ژاپن، ما در دنیا دومین کشور سازنده این دستگاه هستیم که توسط این دستگاه می‌توان پارچه را با هر تار و پودی به نقطه مبدا و مواد تشکیل دهنده آن یعنی سلولز و پلی‌استر تبدیل کرد. 

وی با تأکید بر اینکه این 6 دستاورد با استفاده از دانش محققین داخلی ساخته شده است، گفت: دستگاه نیتروژن ساز به منظور جداسازی نیتروژن از هوا دیگر دستگاه ساخته شده توسط گروه اقتصادی مهرگان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی است. 

دولتخواه با بیان اینکه این دستگاه نیتروژن با خلوص بسیار بالا را تولید می‌کند اظهار داشت: کاربرد این دستگاه در بیمارستان‌ها، صنایع دارویی، آزمایشگاه‌ها و صنایع فلزی ، شارژ تایرهای اتومبیل‌ها، انبار کردن خشکبار و میوه و صنایع غذایی است.

مدیرعامل شرکت اقتصادی مهرگان اظهار داشت: فریز درایر یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی که این گروه اقتصادی به همراه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به آن دست یافته است.

وی با بیان اینکه فریز درایرهای چند نوع مختلف از دارویی و موادغذایی دارد، گفت: خشک کردن یکی از راه‌های حفظ و نگهداری مواد است. فرآیند خشک کردن اغلب با گرمادهی همراه است اما بسیاری از مواد دارویی و بیولوژیکی، همین مواد غذایی و شیمیایی حساس به دما نمی‌توانند در خشک کن‌های معمولی و حتی خشک‌کن‌های تحت خلاء خشک شده و یا به روش‌های معمولی فریز شوند. 

دولتخواه بیان داشت: خشک کردن انجمادی نسبت به سایر روش‌های متعارف خشک کردن چندین مزیت دارد و محصولی که توسط فریز درایر خشک می‌شود متخلخل و بدون انقباض است. 

مدیرعامل شرکت اقتصادی مهرگان بیان داشت: متقاضیان بالقوه دستگاه‌های فریز درایر واحدهای تولیدی ویال در شرکت‌های سرم‌سازی و داروسازی، واحدهای فعال فراوری سبزیجات، واحدهای فراوری در حوزه چیپس میوه (خشکبار)، واحدهای تولید عصاره های گیاهی، گوشت، ادویه و چای و امثال آن، واحدهای فراوری گیاهان دارویی است. 

وی اظهار داشت: ما به جهات مختلف در تکنولوژی که در فریز درایر وجود دارد تحریم هستیم اما به خاطر اینکه ثابت شود ما می‌توانیم به تمام سطوح این تکنولوژی دست پیدا کنیم سه سطح از این دستگاه یعنی فریز درایر دارویی، خانگی و صنعتی را تولید کردیم.

دولتخواه اظهار داشت: در ساخت فریز درایر غذایی دوازدهمین کشور تولید کننده این محصول در جهان و در ساخت فریز درایر دارویی ششمین کشور سازنده این تکنولوژی در دنیا هستیم و مواد غذایی که توسط این دستگاه فریز می‌شود قابل نگهداری در هر مکانی است.

دولتخواه در ادامه به تکنولوژی سوم گروه‌ اقتصادی مهرگان اشاره کرد و گفت: قرص تصفیه آب برای سهولت کار و استفاده از راندمان بالای آن در اندازه‌های مختلف جهت موارد متعدد از جمله تصفیه آب زلال آلوده به مایکروارگانیزم‌ها، حذف کدورت، ترکیب دو نوع قبل ساخته شده است. 

مدیرعامل گروه اقتصادی مهرگان تصریح کرد: در گذشته از دی کلروایزوسیائورات سدیم بطور وسیع برای گندزدایی آب در شرایط اضطراری استفاده می‌شد که اخیرا این ترکیب جهت تصفیه متداول آب آشامیدنی توسط سازمان‌های, FAO,USEPA، WHO مورد تایید قرار گرفته است. 

وی افزود: محصول تولیدی شرکت توسعه و مدیریت طرح‌های مهرآفرین از ترکیب مواد گندزدایی بر پایه‌ی تری کلوسنس و انواع متعددی از ماده‌های ته نشین ساز ساخته شده است و این قرص هم کدورت و هم میکروب را حذف می‌کند. 

دولتخواه همچنین به ساخت نی تصفیه آب اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم تصفیه آب در مناطق حساس استفاده از آب پاک و بهداشتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

مدیرعامل گروه اقتصادی مهرگان اظهار داشت: نی تصفیه آب به منظور تصفیه آب برای مناطق حساس که دارای امکانات کم رفاهی هستند ساخته شده است تا بتواند جان هزاران نفر را که از آب تصفیه شده محروم هستند را نجات دهد. 

وی افزود: نی تصفیه آب شرکت مهرآفرین دستگاهی بسیار کوچک، سبک و قابل حمل بوده و می‌تواند تا 99 درصد میکروب‌ها و باکتری‌ها را از آب حذف کند بنابراین آب سالم و گوارا را تولید می‌کند.

دولتخواه به تهیه اکسیژن‌ساز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی توسط برق کار می‌کند و در آمبولانس‌ها هم کپسول اکسیژ‌ن‌ساز قرار می‌دهند و افرادی که قرار است بیرون از منزل تردد کنند باید کپسول‌ اکسیژن‌ساز را همراه داشته باشند. 

مدیرعامل گروه اقتصادی مهرگان اظهار داشت: دستگاهی که توسط این گروه اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت اکسیژن ساخته شده است توسط برق در منزل شارژ می‌شود و همچنین یک نوع از آن به ابعاد یک کاغذ A4 و بسیار سبک برای جانبازان ساخته شده که جانبازان با شارژ آن می‌توانند به مدت 8 ساعت از آن در خارج منزل استفاده کنند. 

وی افزود: همچنین این دستگاه برای داخل آمبولانس ساخته شده و به دو نفر همزمان اکسیژن می‌دهد و محل شارژ آن باتری اتومبیل است. 

دولتخواه اظهار داشت: تمامی این محصولات با استفاده از نیروی علمی جوانان داخلی ساخته شده است و از دانش اساتید دانشگاه‌های داخلی در این زمینه استفاده شده است.

مدیرعامل اقتصادی شرکت مهرگان بیان داشت: در بعضی از این موارد دومین کشور تولید‌کننده هستیم و برخی از این دستگاه‌ها در منطقه خاورمیانه تولید نشده است. 

وی افزود: ساخت این محصولات از مرحله آزمایشی گذشته و ثبت اختراع شده است و حتی تاییدیه وزارت بهداشت و غذا و دارو را هم دریافت کرد. 

وی اظهار داشت: در صورت داشتن متقاضی برای این دستگاه‌ها، این دستگاه‌ها قابل ارائه است. 

انتهای پیام/ 

 

نظر شما