شناسهٔ خبر: 21989718 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

عکس‌هایی از زیبایی شگفت انگیز آب

مسابقات عکاسی سالانه‌ نشنال جئوگرافیک در راه است و عکاسان به طبیعت سفر کرده‌اند تا بهترین صحنه‌ها را شکار کنند. عکس‌های بسیار زیبایی از عکاسان منتشر شده که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، ما با سختی در تلاش هستیم تا زیبایی های آب را به تصویر بکشیم. امروزه بیشتر مردم جهان ساکن شهرهایی هستند که در سواحل دریاها یا در کنار رودخانه‌ها شکل گرفته‌اند. برای گذراندن تعطیلات اغلب مردم رفتن به ساحل‌های شنی یا استراحت در دریاچه‌ها را ترجیح می‌دهند. غواصان زمانی که به زیر آب برای جستجو در زندگی زیر آب می‌روند، هیجان زیادی را تجربه می‌کنند. مسافران در کنار آبشارها آرامش کامل می‌یابند. آب نه تنها بدن، بلکه ذهن و روح انسان را نیز می‌شوید. در ادامه برترین عکس‌های مسابقه و نظرات عکاسان آن‌ها را به زبان خودشان می‌بینیم.
آلبرتا، کانادا


آلبرتا، کانادا

این بهترین سفر من بود. من مشتاقانه منتظر بازدید دوباره‌ی دریاچه‌ی مورانی بودم زیرا در کودکی دو بار به آنجا سفر کرده و خاطرات بسیار خوشی از آنجا داشتم. برگشتن به عنوان یک فرد بالغ به این محل، به این معنی بود که این بار من اختیار کامل برای به تصویر کشیدن تمام مناظر مورد علاقه‌ام را دارم و با قرار گرفتن یک خانم در کادر عکس متوجه شدم که صحنه‌ای که انتخاب کرده‌ام، از نظر همه زیبا است. قرار گرفتن زیبایی‌های کانادا و رویاپردازی‌های یک شخص در یک کادر، این عکس را به عکس مورد علاقه‌ی من تبدیل کرد.
«پوئرتو ریو ترانکویلو»، (Puerto Rio Tranquilo )، شیلی


غارهای مرمری «پاتاگونیا»، (The marble caves of Patagoina)
«لوفوتن»، (Lofoten)، نروژ


دهکده‌ای در نروژ
دریای کارائیب


کوسه‌های دریای کارائیب

کوسه‌های دریای کارائیب خجالتی هستند، به همین علت دوربین عکاسی‌ام را روی صخره‌ای در محلی که می‌دانستم اکثرا شنا می‌کنند، نصب کردم و از کنترل از راه دور برای عکس گرفتن استفاده کردم.
«اسی مای»، (Ise Mie)، ژاپن


ژاپن

ژاپنی‌ها بر این باور هستند که این صخره‌ها نشان‌دهنده‌ اتحاد خدایان ژاپنی است. در فصل زمستان نور مورب به این صخره‌ها می‌تابد و منظره‌ی زیبایی شکل می‌گیرد. برای گرفتن این عکس مدت زمان زیادی صرف کردم تا زاویه‌ی نور مناسب را شکار کنم و آرامش فضا را در عکس نشان بدهم.
«تریئسته»، (Trieste)، ایتالیا


آب‌ ساکن در کانال بزرک تریئسته

در این عکس آب ساکن کانال‌های ایتالیا که قایق‌های کوچکی روی آن شناور هستند، به اضافه‌ تصویر زیبای ابرها در آب نشان داده شده است.
رودخانه «بارال»، (Baral)، بنگلادش


بنگلادش

مردی که در قایقی روی آب و در حال گذر از رودخانه‌ی بارال پارو می‌زند، در عکس نشان داده شده است. این رودخانه‌ بنگلادش در فصل زمستان جلبکی می‌شود.
دریاچه‌ی «یوگو»، (Yogo)، ژاپن


ژاپن

این دریاچه که به دریاچه‌ آینه نیز معروف است، انعکاس همه چیز را نمایش می‌دهد.
«واکایاما»، (Wakayama)، ژاپن


ژاپن

حرم «کومانو ناچی»، (Kumano Nachi) و آبشار بزرگ ناچی به عنوان آثار تاریخی توسط یونسکو به ثبت رسیده‌ است. آبشار ناچی ۱۳۳ متر ارتفاع، ۱۳ متر عرض و آبدهی بیش از یک تن در ثانیه دارد. این آبشار، بزرگ‌ترین آبشار ژاپن و محل عبادت برای عبادت‌کنندگان در حرم است.
اقیانوس

من اقیانوس را بسیار دوست دارم و اقیانوس را خانه‌ دوم خود می‌دانم. از نظر من باید از تمام اقیانوس‌ها حفاظت کرد. بیشترین مساحت کره‌ زمین توسط اقیانوس‌ها اشغال شده است. ما بدون اقیانوس‌ها امکان زندگی نخواهیم داشت. آلودگی به تدریج در حال خراب کردن سواحل است و حفاظت از محیط زیست بر عهده‌ ما است.

نظر شما