شناسهٔ خبر: 21989588 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

طرح‌های مفهومی یاماها برای نمایشگاه توکیو

صاحب‌خبر - کمپانی موتورسیکلت‌سازی یاماها در حال تدارک یک خودروی چهارچرخ مفهومی جهت ارائه در نمایشگاه خودروی توکیو است که انتهای ماه جاری میلادی در پایتخت کشور ژاپن برگزار می شود. این کمپانی که بیشتر به خاطر موتورسیکلت‌هایش شهرت یافته اطلاعات زیادی از این طرح مفهومی بروز نداده است، آنچه عیان است اینکه طرح مذکور یک اتومبیل مفهومی است. امیدواریم که این مدل دنباله‌روی طرح کانسپت یاماها sports ride 2015 باشد. اسپرتز راید یک خودروی دونفره فوق‌العاده سبک است که خالق آن Gordo- Murray، طراح مک‌لارن اف یک است.
فرایند تولید این خودرو موسوم به istream است که به‌واسطه استفاده فراوان از فیبر کربن در ساختار خودرو، ادعا شده که هزینه‌های تولید بسیار کاهش می‌یابد. در این فرآیند یک شاسی فوق‌العاده سبک با استحکام بالا که بدنه‌های مختلف از طریق اتصال پنل‌های کامپوزیتی به چارچوب خودرو، قابلیت سوار شدن بر روی این شاسی را خواهند داشت.
اسپرتز راید حدود 750 کیلوگرم وزن دارد که با طول 3898.9 میلی‌متری، کمی از لوتوس اگزیج درازتر است. هیچ اطلاعاتی درباره پیشرانه به بیرون درز نکرده اما طبق شنیده‌ها انتظار می‌رود که نمونه تقویت شده پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ باشد که نخستین مرتبه در کانسپت موتیو (motive) معرفی شد. هر دو خودروی اسپرتز راید و موتیو بر یک شاسی مبتنی بر فرآیند istream، سوار هستند.
یاماها همچنین طرح‌هایی نظیر نسخه بروزرسانی شده ربات موتورسوار، موتورسیکلت چهارچرخ الکتریکی و یک موتورسیکلت آینده‌نگرانه را برای نمایش در فستیوال خودروی توکیو مهیا کرده است.
منبع: پدال (pedal.ir)

نظر شما