شناسهٔ خبر: 21987986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جنجال نماينده اصلاح‌طلب در مراسم شهدا

روزنامه جوان

يكي از نمايندگان اصلاح طلب مجلس با رفتاري نامناسب براي دقايقي مراسم يادبود شهداي مدافع حرم را به هم ريخته است.

صاحب‌خبر -
يكي از نمايندگان اصلاح طلب مجلس با رفتاري نامناسب براي دقايقي مراسم يادبود شهداي مدافع حرم را به هم ريخته است. اعتراض احمد همتي، نماينده سمنان به شعري از مجري مراسم بوده كه فقط بيتي از آن انتقادي به ماجراي سلفي گرفتن برخي نمايندگان مجلس با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا داشت. 

مقصود درودي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه سمنان گفته كه «روز دوشنبه 24 مهر مراسم يادواره شهداي مدافع حرم سمنان و همچنين شهيد محسن حججي با حضور خانواده شهداي مدافع حرم در تالار اميركبير برگزار شد كه از نماينده سمنان هم براي حضور در اين مراسم دعوت شده بود. در اواسط برنامه مجري مراسم اشعاري در مدح شهداي مدافع حرم قرائت كرد كه تنها در يك بيت آن تعريضي به ماجراي سلفي نمايندگان با موگريني صورت گرفت. در اين هنگام نماينده سمنان از جا بلند شد و با سر دادن شعار الله‌اكبر گفت كه برگزاركنندگان مراسم از امريكا و داعش بدترند و ما در حال سوءاستفاده از شهدا هستيم!

آن طور كه درودي گفته «پس از ترك سالن توسط اين نماينده، بيرون سالن برخي دانشجويان به اين رفتار او اعتراض كردند كه باز هم نماينده سمنان شروع به توهين به دانشجويان كرد. » مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه سمنان با بيان اينكه متأسفانه انتظار نداشتيم كه نماينده سمنان طاقت يك بيت نقد را نداشته باشد، گفت: «اين رفتار عضو فراكسيون اميد در حضور خانواده محترم شهداي مدافع حرم صورت گرفت كه البته بعد از ترك سالن مراسم توسط وي، مراسم به‌ روال طبيعي خود ادامه يافت. »

درگيري و تنش در يك مراسم ميان معاون استاندار خراسان رضوي و نماينده نيشابور هم در روزهاي گذشته خبرساز شده بود. پيشتر درگيري يكي ديگر از نمايندگان مجلس با مأمور راهور در فرودگاه مهرآباد هم انتقاداتي را متوجه نمايندگان مجلس كرده بود. 

زيباكلام: روحاني به صورتي از هاشمي اعلام برائت كرد
 صادق زيباكلام معتقد است كه نام نبردن حسن روحاني از مرحوم هاشمي در مراسم‌هاي تنفيذ و تحليف تعمدي بوده و به نوعي اعلام برائت روحاني از هاشمي محسوب مي‌شود. زيباكلام در مصاحبه‌اي در اين مورد گفته كه «آقاي روحاني مقدار زيادي تغيير كرده است. چند دليل وجود دارد براي اين كار. اولاً ايشان آگاهانه و تعمداً از مرحوم اسم نبردند. مهم‌ترين علت آن هم اين است كه ايشان مي‌خواستند اين پيام را به اصولگرايان بدهند كه من هيچ ارتباطي با هاشمي ندارم و من را با هاشمي محشور نكنيد و به هاشمي مربوط نمي‌شوم و به صورتي از هاشمي اعلام برائت كرد و خود را از نزديكان جريان اصولگرايي دانست.»

زيباكلام معتقد است كه روحاني داشت به شرايط زمان بني‌صدر نزديك مي‌شد: «اينكه شما تأكيد كنيد روي رأي مردم و از يك جريان خاص بخواهيد از شما حمايت كند كشور دچار دوقطبي مي‌شود. همان اصطلاحي كه مقام معظم رهبري به كار گرفتند. مردم دليلي ندارد كه بيايند رودرروي همديگر قرار بگيرند. اگر دوقطبي صورت بگيرد آن شرايطي كه در دوران بني صدر بود به وجود مي‌آمد. اينها باعث شد كه آقاي روحاني مقداري به خود بيايند و يك مقداري خويشتنداري كنند. » او در عين حال از بغض و كينه روحاني از هاشمي مي‌گويد: «يكي از دلايلي كه روحاني اسمي از مرحوم آيت‌الله هاشمي نبرد همين است. روي آقاي هاشمي بغض و كينه دارد كه اسم او را نمي‌برد. چون خيلي خوشش نمي‌آيد كه هاشمي در مقابل او ظاهر شود و ديگران بگويند اگر اين نبود، تو رأي نمي‌آوردي يا خاتمي اگر نبود شما معلوم نبود دو ميليون و 400 هزار رأي هم بياوري، چه برسد به 24 ميليون.»

زيباكلام در عين حال از انصراف عارف به سود روحاني حمايت كرده و گفته كه «بنده يكي از اصلاح‌طلباني هستم كه سال 1392 معتقد بودم عارف بايد به نفع روحاني كنار برود. مرحوم هاشمي‌رفسنجاني و خاتمي هم اين موضع را داشتند. دليل حمايت اين بود كه توان اجرايي روحاني خيلي بيشتر از عارف بود. توان اجرايي عارف را در مجلس دهم مشاهده مي‌كنيم. ايشان رئيس فراكسيون اميد است. بخشي از ناكارآمدي فراكسيون اميد به نظر من به ناكارآمدي دكتر عارف برمي‌گردد.»

نظر شما