شناسهٔ خبر: 21987876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

استفاده از ظرفیت هنرمندان برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروریست

یاسوج- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی  شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره شعر و داستان "افتو" افزود: هنرمندان در قبال جامعه مسئولیت هایی دارند و همچنین می توان از ظرفیت این حوزه برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

اسلامی ابراز داشت: تلاش حوزه هنری استان بر این است که از کارهای تبلیغی و ویترینی فاصله گرفته و به دنبال تولید محتوای دارای خروجی و بازخورد هستیم.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه های مختلف شعر و داستان آمادگی کامل برای حمایت از چاپ آثار هنرمندان را داریم.

وی افزود: در حوزه شعر دو مجموعه در دست چاپ داریم و همچنین دو مجموعه شعر از ابتدای سال به چاپ رسانده ایم.

اسلامی اظهار داشت: همچنین در حوزه داستان دو مجموعه را برای دریافت مجوز به تهران فرستادیم که پس از اخذ مجوز به چاپ می رسند.

رئیس حوزه هنری استان گفت: در حوزه داستان نویسی در استان هنوز جای کار داریم و اگر داستان نویسی قدرتمند داشته باشیم، سینما و تئاتر ما توانمند خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقش ادبیات در جوامع تبدیل حافظه کوتاه مدت به بلند مدت است، گفت: اگر ادبیات قوی با ظرفیت هایی مانند شاهنامه، بوستان و گلستان را نداشتیم فرهنگ ما در گذشته  مورد هجوم فرهنگهای بیگانه قرار می گرفت.

اسلامی با اشاره به اختتامیه جشنواره " افتو" خاطرنشان کرد: این جشنواره با ارسال ۱۲۰ اثر در بخش های شعر محلی، شعر فارسی، داستان کوتاه بزرگسال و داستان کوتاه کودک و نوجوان و با موضوعیت دفاع مقدس برگزار شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری جشنواره ایجاد بستر برای رشد و شکوفایی هنرمندان است.

نظر شما