شناسهٔ خبر: 21983530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت اسلامشهر :

اجرای طرح مکمل یاری قرص آهن در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر

جوان آنلاين

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان ومدارس شبکه بهداشت اسلامشهر گفت: طرح مکمل یاری قرص آهن برای مقابله با کم‌خونی درمدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

سارا حاصلی فرد، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان ومدارس شبکه بهداشت اسلامشهر ،اظهارکرد: با شروع سال تحصیلی ۹۷-۹۶برنامه مکمل یاری با آهن درتمامی مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه شهرستان اسلامشهر به اجرا درخواهد آمد.

حاصلی فرد با بیان اینکه ،آهن یک ماده مغذی موردنیاز برای ادامه حیات بوده و کمبود آهن و کم‌خونی ناشی از آن شایع‌ترین کمبود تغذیه‌ای درجهان است، تاکید کرد: آهن جزء مهم در هموگلوبین گلبول‌های قرمز خون که مسئول حمل اکسیژن به سلول‌های بدن است می‌باشد و دریافت کافی آهن برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها ضروری است.

وی افزود:یکی ازمهمترین راههای پیشگیری ومقابله با کم خونی ، اجرای طرح مکمل یاری با قرص آهن است که، این طرح درهمه مدارس دخترانه مقطع متوسطه شهرستان اسلامشهر در چندین نوبت تا پایان سال اجرا می‌شود.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان ومدارس شبکه بهداشت اسلامشهر،تصریح کرد: در همین راستا نخستین جلسه هماهنگی مکمل یاری مدارس متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی ۹۶ -97با حضور کارشناسان سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش اسلامشهر و چهاردانگه تشکیل و آخرین دستورالعمل مکمل یاری مدارس مورد بررسی قرار گرفت .

وی از اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D خبر دادو گفت:طرح مکمل یاری با آهن فقط در مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوره اول و دوم اجرا می شود و طرح مکمل یاری ویتامین با مگادوز ویتامین "د” در ۱۰۰ درصد مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه به اجرا در خواهدآمد.

حاصلی فرد بیان کرد : درنخستین جلسه هماهنگی اجرایی این طرح مقررگردید ، کارگاه آموزشی – توجیهی مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه جداگانه در سالن آمفی‌تئاتر شبکه بهداشت برگزار و طبق آمار دانش آموزان هر مدرسه قرص‌های آهن و ویتامین تحویل نمایندگان و مدیران مدارس حاضر در کارگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه استراتژیهای توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کمبود ریز مغذیها در بین گروهای در معرض خطر به ویژه دانش آموزان است ، بر نقش آموزش جهت اجرای صحیح طرح اشاره کرد و گفت: توجیه دانش آموزان و اولیاء توسط معلمان و مدیران با هماهنگی با کارشناسان تغذیه شبکه بهداشت و درمان نقش اساسی و مهمی در این راستا ایفاء می نماید .

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان ومدارس شبکه بهداشت اسلامشهر،خاطر نشان کرد: طرح مکمل یاری آهن درمدت ۱۶هفته متوالی اجرا وهرهفته یک قرص آهن همراه با ارائه آموزشهای تغذیه ای سالم در بین دانش آموزان دخترمتوسطه اول و دوم اجرا می شود .


نظر شما