شناسهٔ خبر: 21983095 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

پیشگیری از شیوع بیماری های حاد تنفسی جدی گرفته شود

صاحب‌خبر -

دکتر سیدعلیرضا مروجی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، آغاز فصل سرما و احتمال بروز بیماری هایی مانند آنفولانزا در اماکن عمومی باید جهت پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار همه مردم نسبت به توصیه های بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و عمومی حساس باشند.
وی افزود: انجام واکسیناسیون برای گروه های مورد تاکید پزشکان( در صورت امکان)، آموزش نیروها برای ضدع عفونی روزانه و درست اماکن اداری و سالن ها، استفاده از سطل های زباله دارای درپوش، تهویه هوای محیط، استفاده از مواد مورد تایید برای نظافت سرویس های بهداشتی و ضدعفونی روزانه نقاط دارای آلودگی بالا مانند صفحه کلید رایانه ها و دستگیره درب ها توصیه می شود.
رئیس مرکز بهداشت حوزه کاشان بیان کرد: پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شستن مداوم دست ها، خودداری از حضور در اماکن عمومی به هنگام ابتلا، پرهیز از دست دادن و روبوسی با دیگران و خودداری از رها کردن دستمال های کاغذی مصرف شده در محیط می تواند نقش بسیاری در جلوگیری از شیوع بیماری هایی مانند آنفولانزا داشته باشد.
او اضافه کرد: این بیماری با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب، ضعف و بی حالی شدید نمایان و باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود که البته در موارد حاد (به ویژه خردسالان) می تواند موجب سینه‌پهلو شود.
مروجی عنوان کرد: دوره بیماری تا چهار روز می باشد و در نهایت یک هفته برای قطع کامل علائم بیماری نیاز است اما در صورت ادامه نشانه های بیماری و افزایش تب یا سرفه، وجود خون در خلط، گوش درد، تنگی نفس یا درد قفسه سینه، ترشحات غلیظ (بینی، سینوس‌ها یا گوش‌ها)، درد سینوس، درد یا سفتی گردن باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه شود.
انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123

انتهای پیام /*

نظر شما