شناسهٔ خبر: 21981986 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پابرهنه ها در پارک شروع کردند

ستاره ها به تماشای 'هفت عصر هفتم پاییز' نشستند/ خبرنگاران درحوالی ساعت صفر و 1417

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نمایش 'هفت عصر هفتم پاییز'؛ حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما، سالار عقیلی خواننده، بهزاد فراهانی، گلاب آدینه، شیرین بینا، جواد رضویان، علی صالحی از بازیگران مطرح کشور؛ اصغر هاشمی و قربان محمدپور از کارگردانان و محسن دامادی نویسنده به تماشای این نمایش نشستند.
بهزاد فراهانی شب گذشته (دوشنبه) پس از تماشای تئاتر با بیان اینکه کار شاخص در حوزه ادبیات نمایشی دفاع مقدس کم داریم گفت: نمایش 'هفت عصر هفتم پاییز' در ارتباط با ادبیات جنگ و جبهه تولید شده و ایوب آقاخانی در کار خود، تفکر تماشاگر را طلب می‌کند و باید از افتادن به ورطه ملودرام خودداری کند.
این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: پرداختن به چنین موضوعاتی در فضایی که نسل جدید تصویری از جنگ ندارد و بر اتفاقات دهه 60 مسلط نیست غنیمت است؛ با این حال تا زمانی که تقسیم‌بندی خودی و غیرخودی وجود دارد نمی‌توانیم امیدوار به انتقال این فرهنگ باشیم.
همچنین حمید شاه‌آبادی معاون صدای صداوسیما نیز درباره این نمایش گفت: ایوب آقاخانی در کارهایش همیشه از دور به موضوع نزدیک می‌شود از آنجا که باید داستان جنگ را برای هر گروه و قشری به گونه‌ای خاص تعریف کرد ، آقاخانی در نمایش 'هفت عصر هفتم پاییز' یک تصویر شفاف و روشن از لحظه‌های دردناک سقوط خرمشهر، آغاز جنگ و نشان دادن افرادی که با گوشت و پوست خود از کشور دفاع کردند، به نمایش گذاشت.
محسن دامادی کارگردان و نمایشنامه‌نویس نیز این نمایش را اثری هوشمندانه، متفکرانه، مبتکرانه و فوق‌العاده تاثیرگذار خواند و گفت: این نمایش با متن و بازی‌های قوی، توانسته علاوه بر تاثیرگذاری، برای مخاطب جالب و دیدنی شود زیرا شخصیت شهید محمد جهان آرا از دریچه متفاوتی روایت و معرفی شده است.
وی در حالی که معتقد است آثار نمایشی همچون 'هفت عصر هفتم پاییز' می‌توانند نسلی را که چندان گرایشی به موضوعات مرتبط با دفاع مقدس ندارد به این بخش از تاریخ علاقه‌مند کند خاطرنشان کرد: با استفاده از روایت دلنشین و استفاده از میزانسن‌های هوشمندانه و شیوه‌های مدرن در عرصه تئاتر می‌توان مفاهیم بسیاری را در این حوزه به نسل جدید منتقل کرد.
بر اساس این گزارش خانواده شهید علم‌الهدی نیز به تماشای اجرای شب گذشته نمایش 'هفت عصر هفتم پاییز' نشستند.
نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهیدمحمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.
نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که بلیت آن در سایت‌های ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.ir و ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com به فروش می‌رسد، تولید موسسه 'پوشه هنر پارس' است و هر شب (بجز شنبه) ساعت 45/19 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.


** اجرای ویژه اصحاب رسانه نمایش '1417'
به گزارش روابط عمومی خانه نمایش، نمایش '1417' کاری از گروه چیدا به نویسندگی سعید آل بوعبادی و کارگردانی کوروش احمدی آنزان که از 17 مهر ماه در خانه نمایش اجرای خود را آغاز کرده ، روز چهارشنبه 26 مهرماه ویژه خبرنگارن و عکاسان به روی صحنه می رود .
در این نمایش پریسا سلمانی، محمد رشیدی، عاطفه حق شناس، علی محمدی، اشکان نجاتی، شهرزاد صانع، مهدی ابراهیمی هنرنمایی می کنند.
این نمایش روایتی است از زندگی سه نسل در سه برهه زمانی که هرکدام در گیر مسائل اجتماعی دوره خود هستند
نمایش '1417' به کارگردانی کوروش احمدی آنزان هر روز به جز شنبه ها ساعت 19:45 در خانه نمایش به روی صحنه است
علاقمندان به تماشای آثار نمایشی خانه ی نمایش به میدان فردوسی، ، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)، کوچه ی محمدآقا، پلاک 34 مراجعه فرمایند. برای مطلع شدن از اخبار خانه ی نمایش و تمرینات پلاتوهای این تماشاخانه در کانال تلگرام به نشانی edaretheaterkhanenamayesh@ عضو شوید


** اجرای ویژه اصحاب رسانه نمایش 'حوالی ساعت صفر'
به گزارش روابط عمومی خانه نمایش، نمایش 'حوالی ساعت صفر' به نویسندگی علیرضا کیا سری و کارگردانی رضا فرحی روز چهارشنبه 26 مهرماه ساعت 18 در خانه نمایش ویژه خبرنگاران و عکاسان به روی صحنه می رود.
در نمایش 'حوالی ساعت صفر ' سودابه جعفر زاد، باران ستوده، رضا انورای، دانیار عباسی به ایفای نقش می پردازند.
نمایش 'حوالی ساعت صفر' هر روز به جز شنبه ها ساعت 18 در خانه نمایش به روی صحنه است
علاقمندان به تماشای آثار نمایشی خانه ی نمایش به میدان فردوسی، ، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)، کوچه ی محمدآقا، پلاک 34 مراجعه فرمایند. برای مطلع شدن از اخبار خانه ی نمایش و تمرینات پلاتوهای این تماشاخانه در کانال تلگرام به نشانی edaretheaterkhanenamayesh@ عضو شوید.

** اجراهای عموم نمایش «پا برهنه در پارک» کاری از مریم باقری آغاز شد
رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، مرضیه صدرایی، بهرام سروری نژاد در «پا برهنه در پارک» به ایفای نقش می پردازند.
به گزارش روابط عمومی نمایش، اجراهای عموم کمدی «پا برهنه در پارک» به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی مریم باقری از ساعت 19 دوشنبه، 24مهرماه، با حضور سیامک صفری و مریم نشیبا و جمعی از هنرمندان در مجموعه تئاتر پایتخت (سالن پایتخت) آغاز شد و به مدت 20 شب میزبان علاقه مندان خواهد بود.
در خلاصه داستان این نمایش کمدی آمده است که پل و کوری براتر زوج جوانی هستند که پس از گذراندن ماه عسل به آپارتمان کوچک، سرد و خالی‌شان در طبقه پنجم ساختمانی قدیمی می‌روند. ماجراجوئی و پرشروشور بودن کوری مقابل آرامش و خونسردی پل (که وکیل دعاوی تازه‌کار است)، به همراه شرایط نامساعد خانه، همسایه‌های عجیب‌وغریب و به‌خصوص، به دعوائی سخت و رفتن شوهر از خانه منجر می‌شود.
در «پا برهنه در پارک» 75 دقیقه ای بازیگرانی همچون؛ رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، مرضیه صدرایی و بهرام سروری نژاد به ایفای نقش می‌پردازند.
علاقه‌مندان برای تهیه ‌بلیت‌های این نمایش می‌توانند به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.org/store/paberahne-park مراجعه کنند.
فراهنگ ** 7561 ** دریافت کننده: سارا کریمیان

انتهای پیام /*

نظر شما