شناسهٔ خبر: 21981641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

مدیرعامل آبفای استان تهران خبر داد:

اتمام پروژه فاضلاب تهران تا سال 1400

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون 6 هزار و 500 کیلومتر شبکه فاضلاب در تهران اجرایی شده است، گفت: پروژه فاضلاب تهران تا سال 1400 به اتمام می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،«محمد پرورش» امروز (سه شنبه) در نشست خبری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب، با اشاره به اینکه در تهران 9 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد، گفت: تاکنون 6 هزار و 500 کیلومتر یعنی 73 درصد از این شبکه را اجرا کرده ایم.
پرورش با بیان اینکه پوشش شبکه فاضلاب تهران از 18 درصد در سال های اخیر به 65 درصد رسیده است، اظهار داشت: البته پوشش شبکه فاضلاب البته به 73 درصد رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه یک هزار و 500 کیلومتر از شبکه فاضلاب تهران باقی مانده است، گفت: فاضلاب تهران تا سال 1400 به اتمام می رسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: با اتمام پروژه فاضلاب تهران، 850 میلون مترمکعب پساب تولید می شود که 150 میلیون متر مکعب از آن برای فضای سبز، 400 میلیون متر مکعب به چرخه طبیعت و آبخوان ها و حدود 300 تا 350 میلون متر مکعب از این پساب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در تصفیه خانه جنوب 7 مگاوات برق تولید می شود، گفت: برنامه ریزی کرده ایم که 90 مگاوات برق از فاضلاب تهران تولید و 40 درصد برق خودمان را تامین کنیم.
پرورش گفت: در چهار سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان برای پروژه های آب و فاضلاب در استان تهران هزینه کردیم که عددی بسیار بالا و با مدل های مختلف تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره احداث 5 هزار 500 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در طول چهار سال گذشته، گفت: در طول چهار سال دولت یازدهم، ابتدا 500 هزار مترمکعب و در پایان دولت، حدود 900هزار متر مکعب شبکه فاضلاب افتتاح شد؛ یعنی 400 هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه فاضلاب استان تهران اضافه شد.
این مقام مسئول درباره گذر از تابستان 96 و زمان اوج مصرف آب گفت: در این بازه زمانی توانستیم مصرفِ 52 متر مکعب بر ثانیه را برای مشترکان تامین کنیم.
پرورش درباره کیفیت آب جنوب تهران گفت: مناطقی از تهران نظیر جنوب شهر، در تامین آب از منابع سطحی پایدار نبود اما با اجرای پروژه هایی در چهار سال گذشته، ظرفیت انتقال آب های سطحی به جنوبی ترین نقطه تهران فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: در چهار سال این پروژه به بهره برداری رسید و بعد از 40 سال امروز شهر ری، بعثت، مشیریه و مناطق جنوبی تهران از آب های سطحی استفاده می کنند.
وی افزود: باید تهران، پایتخت ایران را به سمت هوش مصنوعی ببریم؛ برای این کار درخواست 100 میلیون یورو فاینانس کرده ایم و 11 شرکت نیز برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کردند.
این مقام مسئول درباره استقبال نکردن مردم از ابزارهای کاهنده آب نیز گفت: به دلیل قیمت پایین آب، مردم علاقه مند نیستند که از این تجهیزات استفاده کنند.
پروژه رینگ تهران (پروژه قمر بنی هاشم) اولویت شرکت آب و فاضلاب استان تهران است که ظرف دو تا سه سال آینده اجرایی می شود؛ این پروژه مشکل پیمانکار، لوله و ... ندارد، فقط سختی این پروژه معارض هایی است که در مسیر این پروژه قرار دارند؛ بحث پرند، اسلامشهر، کیفیت آب جنوب تهران با این پروژه ساماندهی می شود
فاضلاب تهران، اولویت بعدی است؛ فاضلاب شهر تهران 1400 تمام می شود و برای فاضلاب شهرهای این استان نیز مدل های مالی در نظر گرفته شده است.
 1600 میلیارد ریال، مطالبه شرکت آب و فاضلاب از نهادهای نظامی و دولتی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به پایین بودن نرخ آب، گفت: زمانی اقتصاد آب درست شود، کیفیت آب درست می شود.
وی که در حاشیه نمایشگاه صنعت آب با خبرنگاران گفت وگو می کرد، گفت: قیمت آب در سالهای اخیر چند درصد اضافه شد؟ در این سالها بررسی کنید که تاسیسات و لوازم موجود در این نمایشگاه چقدر افزایش یافته است؟ قیمت این تجهیزات سال به سال 25 درصد افزایش می یابد.
پرورش مطالبه شرکت آب و فاضلاب استان تهران از نهادهای دولتی و نظامی را 1600 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در صورتی که این نهادها بدهی خود را پرداخت کنند، ما می توانیم از این منابع برای خرید تجهیزات مورد نیاز استفاده و به تسریع پروژه ها کمک کنیم.
به ‌گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب صبح دیروز (سه شنبه) با حضور 258 شرکت داخلی و 105 شرکت خارجی آغاز بکار کرد.
شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه از 20 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، آلمان، آذربایجان، مجارستان، چین، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، کره جنوبی، هندوستان، سوئیس، اتریش، انگلستان، سوئد، ژاپن، کانادا، بلژیک، ایسلند و جمهوری چک هستند.
در نمایشگاه سیزدهم، کشورهای چین و آلمان و ترکیه به صورت پاویون کشوری در نمایشگاه حضور پر رنگ‌تری از سایر شرکت کنندگان دارند؛ علاوه بر حضور شرکت‌های فعال در بخش صنعت آب، و تاسیسات آب و فاضلاب، تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد و انجمن‌های مرتبط نیز در نمایشگاه حضور دارند تا در خصوص سیاست‌های حوزه خصوصی و تولیدات ساخت داخل و تعامل آن‌ها با دولت نقش جدی‌تری از خود به نمایش بگذارند.
در این نمایشگاه انواع لوله و اتصالات پلیمری و فلزی، تصفیه و فیلتراسیون، سامانه‌های آب شیرین‌کن، لوله و اتصالات و شیرآلات، اتوماسیون و سامانه‌های ابزار دقیق، سامانه‌های اندازه گیری، تجهیزات آزمایشگاهی و آخرین فناوری‌ها و تولیدات و تجهیزات آب و فاضلاب در معرض نمایش عمومی قرار خواهد گرفت.
در این نمایشگاه به مدت چهار روز در فضایی به وسعت30 هزار مترمربع برپاست و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعداز ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

لینک کوتاه

نظر شما