شناسهٔ خبر: 21980562 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

از فواید مصرف تخم‌مرغ بیشتر بدانیم

ایسنا

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت خرم‌دره گفت: ترکیب کامل پروتئینی آن دارای همه اسیدهای آمینه‌ ضروری مواد مهم موجود در آن نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، «اقدس مقدم» اظهار کرد: تخم‌مرغ یکی از معدود غذاهای کامل طبیعی است که نیازهای بدن را به‌طور متعادل تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین ویژگی تخم‌مرغ و وجه تمایز آن با سایر مواد غذایی، ترکیب کامل پروتئینی آن دارای همه اسیدهای آمینه‌ ضروری مواد مهم موجود در آن نظیر کولین، لوتئین و گزانتین و تولید کم انرژی است که مصرف آن به‌ویژه در صبحانه به لاغری کمک می‌کند.

مقدم با اشاره به این‌که امروز ثابت شده است مزایا و نقش تخم‌مرغ در سلامتی بدن به قدری است که نباید آن‌را از رژیم غذایی حذف کرد، افزود: تخم‌مرغ نقش بسیار سازنده‌ای در تکامل مغز جنین و نوزاد، جلوگیری از کوری و آلزایمر متداول در کهنسالی و تقویت سیستم عصبی و حافظه و کمک به سلامت قلب و عروق دارد.

وی با بیان این‌که صددرصد ویتامین‌های محلول در چربی و 70 تا 80 درصد ویتامین‌های محلول در آب همگی در زرده تخم‌مرغ هستند، خاطرنشان کرد: سفیده حاوی بخش مهمی از پروتئین و بسیاری از مواد معدنی است.

این کارشناس تغذیه افزود: عمده چربی تخم‌مرغ از نوع غیر اشباع بوده و کلسترول تخم‌مرغ تأثیری در افزایش کلسترول خون ندارد.

وی یادآور شد: به‌علت یافته‌های فوق از سال‌ها پیش توسط انجمن بین‌المللی تخم‌مرغ و بسیاری از کشورهای مطرح دنیا شعاری برای تشویق جوامع به بازگشت برای مصرف تخم‌مرغ و بهره‌برداری کامل از ارزش‌های تغذیه‌ای این ماده غذایی کامل و بسیار مفید بدون ترس از کلسترول مطرح کردند و در ایران هم این شعار با عنوان «هر انسان سالم یک تخم مرغ»در روز معرفی شده است.

مقدم با بیان این‌که به‌مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ برنامه‌های متنوعی در شهرستان خرم‌دره اجرا شد، یادآور شد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جلسات آموزشی ترویج مصرف تخم‌مرغ و شیر، برگزاری جلسات آموزشی و صرف صبحانه سالم، برگزاری جشنواره غذای سالم با ترویج مصرف تخم‌مرغ و شیر برای سفیران و داوطلبین سلامت مرکز شماره 2 و برگزاری نمایشگاه نقاشی در مدرسه رسول اکرم(ص) اشاره کرد.

نظر شما