شناسهٔ خبر: 21980168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:

فعالیت پایگاه‌های مراقبت بهداشت مرزی در ایام اربعین در خوزستان

نمایندگی خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از فعالیت پایگاه‌های مراقبت بهداشت مرزی مستقر در تمام مرزهای خوزستان در ایام اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تردد زوار حسینی از مرزهای خوزستان در ایام اربعین اظهار کرد: در دو مرز زمینی شلمچه و چذابه، فرودگاه‌های بین‌المللی اهواز و آبادان و همچنین در بندر ماهشهر پایگاه‌های مراقبت بهداشت مرزی در طول سال مستقر هستند و وضعیت سلامت افرادی که در این مبادی ورودی و خروجی استان خوزستان تردد می‌کنند را تحت نظارت دارند.

وی افزود: پایگاه‌های مراقبت مرزی در بدو ورود افراد در مرزها در صورت مشاهده علائم مشکوک مانند اسهال، تب و تنگی‌نفس، تب و خونریزی و ... افراد مشکوک را برررسی و در صورت تشخیص بیماری، مسافر را قرنطینه می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با ارائه توصیه‌هایی در خصوص اقداماتی که باید زوار حسینی قبل از خروج از کشور انجام دهند، تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری مزمن داخلی مانند دیابت، فشارخون و بیماری قلبی – عروقی هستند قبل از خروج از کشور با پزشک خود مشورت کنند و تنها در صورت تأیید پزشک در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

سلمان‌زاده گفت: افرادی که قصد خروج از کشور را دارند، واکسن آنفولانزا تزریق کنند. همچنین با توجه به اینکه پاهای بیماران دیابتی مقدار کمی بی‌حس هستند و در صورت زخم شدن دیرتر متوجه می‌شوند باید این بیماران کفش مناسب و راحت داشته باشند و به صورت منظم پاهایشان را معاینه کنند.

وی با تاکید بر لزوم همراه داشتن داروها برای بیماران عنوان کرد: با توجه به اینکه ممکن است نخستین بارش‌های پاییزی همزمان با سفر اربعین باشد باید افرادی که سابقه آلرژی یا آسم دارند اسپری و تعدادی ماسک همراه خود داشته باشند تا از بروز مشکل جلوگیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: رعایت بهداشت شخصی، شستشوی مرتب دست‌ها، پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا و استفاده از آب بسته‌بندی  و تهیه غذا از مراکز معتبر از جمله مواردی هستند که باید زائران در طول سفر رعایت کنند.

سلمان‌زاده بیان کرد: زائران پس از بازگشت به کشور در صورت مشاهده علایم اسهال، تب، خونریزی و ... به مراکز مراقبت بهداشت در مرزها اعلام کنند تا اقدامات لازم جهت انجام آزمایش و تشخیص و درمان صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما