شناسهٔ خبر: 21979686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چرا ترامپ از گزینه نظامی علیه ایران حرفی نزد؟ /پاسخ یک مقام ارشد نظامی را بخوانید

سیاست > نظامی - مهر نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سخنان ترامپ سرشار از ناتوانی و شکست بود، گفت: بر خلاف گذشته، رئیس‌جمهور جدید آمریکا از گزینه نظامی علیه ایران سخن نگفت زیرا قدرت ایران اعتبار دارد.

صاحب‌خبر -

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی در دانشگاه دریایی رهبر انقلاب در زیباکنار گفت: برای جهان مدرن قابل قبول نبود که اسلام تشکیل حاکمیت دهد، تولید قدرت کند و در مسیر ایجاد نظم این چنین مقاومت کند، الگویی جهان پسند برای مسلمانان باشد، دل مسلمانان را بیدار کند و آن‌ها را با عناصر دینی خود آشنا کند، فرهنگ جهاد را این چنین به رویا و آرزویی بزرگ در ذهن و قلب جوانان تبدیل کند و این رویدادها کافی است که سیمای قدرت و سیاست در جهان تغییر یابد.

اهم اظهارات سردار سلامی به شرح زیر است: 

* آنچه ما را بر دشمنان بزرگ غلبه می‌دهد و از آبرو و شرف امت اسلامی دفاع می‌کند، هویت دینی و منطق قرآنی و روح عاشورایی است و شما دانشجویان دانشگاه امام خامنه‌ای کسانی هستید که برگزیده شدید تا وارث روح فداکاری، صبر، تحمل سختی‌ها و ایمان در میدان جهاد بوده و در این دانشگاه باید هویت حقیقی پاسداری را علاوه بر ارزش‌های حرفه‌ای در جوانان شکل دهید.

* پاسداران نیروی دریایی سپاه در زمان دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس از ناوهای بزرگی که در نزدیکی آن‌ها تردد می‌کردند نترسیدند و دشمنان را دستگیر کردند، جهاد ادامه دارد و دشمنان ما با تجربه شده‌اند و اهدافشان پابرجاست.

* در متن و سخن ترامپ که به ظاهر تهدیدآمیز است اعتراف به ظهور قدرتی مهارناپذیر وجود داشت؛ سخنان ترامپ سرشار از ناتوانی و شکست بود و بر خلاف گذشته رئیس جمهور جدید آمریکا از گزینه نظامی علیه ایران سخن نگفت زیرا قدرت ایران اعتبار دارد و دشمن اقتدار ایران را درک کرده و پذیرفته است.

* سابقه نداشته است که رئیس جمهور آمریکا یک نیروی نظامی از کشورهای دیگر را مورد خطاب قرار دهد و خداوند سپاه را در اوج قرار داده است و سپاه محبوب دل مردم شده است. زمانی رئیس جمهور آمریکا حرفی می‌زد کسی جرأت سخن گفتن علیه آن را نداشت و امروز حتی صندوق بین المللی پول نیز با رئیس جمهور آمریکا همکاری نمی‌کند و صحنه جهان عوض شده است.

29214

نظر شما