شناسهٔ خبر: 21979136 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تومور مغزی، ره آورد تلفن همراه برای کودکان!

بافت مغزی کودکان به خاطر داشتن رطوبت بیشتر، رسانایی عالی برای امواج تلفن همراه بوده و به نسبت مغز افراد بزرگسال در مواجهه با این امواج الکترو مغناطیسی بسیار گرمتر می شود.

صاحب‌خبر -

تجهیزاتی که کودکتان را به قتل می رساند!به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا وسیما؛ علی زینلی محقق و مخترع در زمینه عوارض امواج الکترومغناطیس و شیوه های ایمن سازی با بیان اینکه اشعه تلفن همراه خطر تومور مغزی را در کودکان افزایش میدهد، گفت: بافت مغزی کودکان به خاطر داشتن رطوبت بیشتر یک رسانای عالی برای اشعه تلفن همراه بوده و به نسبت مغز افراد بزرگسال در مواجهه با این اشعه بسیار گرمتر میشود.

 وی ادامه داد: نزدیک به 3 هزار کودک در سال در ایالات متحده با تومور مغزی مواجه هستند، این در حالیست که به طور معمول یک چهارم سرطان‌های دوران کودکی را تومور مغزی تشکیل میدهد.

این محقق با تاکید بر اینکه در مطالعات مشخص شده است که اگر کودکان استفاده از تلفن همراه را از کودکی آغاز کرده باشند در اواسط سن نوجوانی کاندید تومور مغزی خواهند شد، اظهار داشت: این شرایط زمانی به اوج خطر نزدیک می‌شود که تلفن همراه به اتاق خواب راه یافته یا در بالین کودکان قرارگیرد.

زینلی ادامه داد: در کشور های انگلستان، مجارستان، اسپانیا، سوئد و استرالیا در ظرف مدت 10 سال استفاده از تلفن همراه در نوجوانان 100% افزایش یافته است و متاسفانه در ایران نیز خانواده ها این ابزار را به راحتی و حتی برای گذراندن زمان و بازی در اختیار کودکشان قرار می دهند.

وی در ادامه به علل حساسیت بیشتر کودکان در مواجه با تلفن همراه اشاره و اعلام کرد: مغز کوچک، رطوبت بیشتر در مغز کودکان، افزایش آسیب های بافت مغز به علت رطوبت بالا، عدم توجه کودکان در هنگام استفاده از این وسیله به علائمی مثل گرم شدن گوش، گرم شدن سر و نیز تأئیر بر کاهش اشتها و گاهی ایجاد تهوع به علت افزایش حرارت و خشکی درمغز، فشار دادن گوشی به سر به ویژه به طور مداوم و نگه داشتن گوشی در یک طرف سر و تغییر ندادن آن از یک طرف سر به طرف دیگر که باعث جذب اشعه های خطرناک در مغز می‌شود از جمله علل حساسیت بیشتر در کودکان برای استفاده از موبایل است.

این محقق افزود: علت اصلی خطر گوشی های همراه و دستگاههای بی سیم وقتی است که مغز در میدان الکترومغناطیسی این دستگاه‌ها قرار می گیرد، همچنین از اثرات دیگر این دستگاهها و گوشی روی کودکان می توان به ناباروری ، اوتیسم، کاهش رطوبت مغز ، آلزایمر و اختلال عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد.

زینلی در پایان گفت: متاسفانه عدم اطلاع والدین از این موارد و ورود تلفن همراه به اتاق خواب کودکان شانس این اختلالات را به شدت بالا می‌برد و تأثیر میدان الکترومغناطیس گوشی همراه بر مغز کودکان از طریق افزایش حرارت و ایجاد تغییر در پروتئین‌ها و نهایتا ژن‌ها عامل شروع مرگ مغزی آرام یا سرطان مغزی در جهان شناخته شده است.

 

نظر شما