شناسهٔ خبر: 21977759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نوبخت در پاسخ به میزان:

رئیس جمهور با «توقف» پرداخت سود سهام عدالت موافقت نکرده است

خبرگزاری میزان- سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور در نتیجه رایزنی رئیس مجلس، با توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت کرده است یا خیر؟ گفت: رئیس جمهور با توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت نکرده است.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور با با توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت نکرده استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار میزان مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور در نتیجه رایزنی رئیس مجلس با پیشنهاد رؤسای کمیسیون‌های «اقتصادی» و «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس درباره توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت کرده است یا خیر؟ گفت: رئیس جمهور با توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت نکرده است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور 19 مهر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با اشاره به آخرین نتایج پیگیری نامه‌نگاری روسای دو کمیسیون «اقتصادی» و «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با رئیس جمهور درباره جلوگیری از توزیع سود سهام عدالت گفت: ما درکنار نامه‌نگاری به رئیس جمهور یک نامه هم به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره جلوگیری از پرداخت سود سهام عدالت نوشتیم و این نامه به ریاست مجلس ارائه شد. طی این نامه اذعان داشتیم که توزیع سود سهام عدالت به صلاح کشور نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: همچنین در جریان نامه نگاری خود به رئیس مجلس مطلع شدیم که ایشان هم با نظر ما موافق هستند و اخیرا که موضوع را مورد پیگیری قرار دادیم متوجه شدیم رئیس مجلس درباره این موضوع با رئیس جمهور هم صحبت کرده‌اند و ادله منطقی روسای کمیسیون‌های مجلس را با ایشان در میان گذاشته‌اند و ظاهرا رئیس جمهور هم در پاسخ به رئیس مجلس قبول کرده‌اند که این کار انجام نشود و ظرفیت‌های موجود در جهت سرمایه گذاری در اقتصاد ایران مورد توجه قرار گیرد.

پورابراهیمی همچنین 14 مهر در گفت‌وگو با خبرنگار میزان از نامه روسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس به رئیس جمهور جهت جلوگیری از عدم پرداخت سود سهام عدالت در کشور خبر داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: معتقدیم پرداخت سود سهام عدالت به مردم به زیان کشور تمام خواهد شد.

 پورابراهیمی با اشاره به اقدام دولت در ارائه سود سهام عدالت به مردم از یک سال گذشته بیان داشت: این مسئله در جلسات کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا جمع بندی ما این بود که اولویت در این موضوع باید با واگذاری اصل سهام عدالت به مردم باشد.

 وی افزود: تقریبا ده الی دوازده سال است که ما برگه‌هایی را تحت عنوان سهام عدالت به مردم داده ایم که نه خاصیتی داشته و نه قابل انتقال است و ارزش آن هم مشخص نیست.

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: طبق بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تقریبا عددی که قرار است در قالب سهام عدالت در بین مردم توزیع شود حدودا ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار میلیارد تومان است؛ اما به دلیلی که هم بخشی از ان متعلق به دولت و هم بخشی از ان متعلق به مردم است و تقریبا حدود ۵۰ میلیون نفر هم در ردیف سهام عدالت هستند، پیش بینی شده به هر نفر ماهانه حدود سه الی نه هزارتومان داده شود.

 وی ادامه داد: بنده معتقدم این پرداختی‌ها هیچ تاثیری در قدرت خرید مردم نخواهد داشت لذا این عدد ماهانه می‌تواند تنها جوابگوی خرید دو سه عدد قرص نان باشد بنابراین این مسیله می‌تواند اثار منفی در اقتصاد ایران ایجاد کند.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین بنده معتقدم ما به جای اینکه تجهیز منابع را در اقتصاد کشور پیگیری کنیم در حال حاضر این منابع را به اعداد ریزی تبدیل کرده ایم که هیچ خاصیتی نداشته و عملا هیچ نفعی برای مردم ندارد. بنابراین ما در قالب نامه به رییس جمهور پیشنهاد کردیم تا به جای اینکه سود سهام عدالت را به مردم پرداخت کنند این منابع را در شرکت‌ها نگهداری کنند. چراکه ما با این ۴ هزار میلیارد تومان، با یک ضریب چهار به راحتی می‌توانیم ۱۶ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در کشور تعریف کنیم.

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: برآورد ما این است که بین یک تا یک میلیون و پانصد هزار تومان هر برگه سهام عدالت ارزش دارد و این سود‌ها اگر بماند قیمت آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: معتقدیم پس از گذشت ده سال این واگذاری (واگذاری سهام عدالت) حق مردم است و باید صورت بگیرد و طبق آمار ما بیش از دو میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت در طول ده سال اخیر فوت کرده اند و هیچ گونه خیری از سهام عدالت ندیدند؛ بنابراین اقدام دولت در این شرایط اقتصادی و کسری منابع، خلاف یک قاعده عقلی است که می‌تواند به اقتصاد و مردم آسیب برساند.

انتهای پیام/

 

نظر شما