شناسهٔ خبر: 21977735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی:

۳۵۰۰ برنامه احکام بین‌الصلاتین در حرم منور رضوی اجرا شد

R41347/P1336/S6,1188/CT12

از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی در نیمه اول سال جاری، بیش از ۳۶۰۰ برنامه احکام بین صلاتین در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام مهدی حسن زاده با اشاره به اینکه پاسخگویی به سؤالات شرعی یکی از نیازهای اساسی زائران در حرم رضوی به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: در راستای ترویج معارف دینی و احکام شرعی در حرم مطهر رضوی برنامه‌های متنوعی صورت می‌گیرد که یکی از این برنامه بیان احکام بین الصلاتین است.

حسن‌‏زاده افزود: در هر نقطه از اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی که ویژه زائران و مجاوران نماز جماعت اقامه می‌شود، احکام بین صلاتین نیز بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال 96، بیش از 3500 برنامه احکام بین صلاتین در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: احکام بین الصلاتین با توجه به فراوانی پرسش‌ها و مناسبت‌‌ها موضوع‌بندی می‌شود که روحانیون این اداره در ابتدای هر برنامه یک حدیث مربوط به آن مناسبت یا احکام را برای مخاطبان ارائه‌ می‌کنند.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی اظهار کرد: احکامی که در بین الصلاتین بیان می شود با در نظر گرفتن فتاوای همه مراجع و فتوای مشهور است و در صورت امکان اختلاف فتاوا نیز به صورت کوتاه تبیین می‌شود.

حسن‎زاده با اشاره به اینکه تبیین احکام شرعی یکی از نیازهای اساسی جامعه اسلامی است، افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، جلسات بیان احکام که با بازه زمانی 3 تا 5 دقیقه برپا می‌شود، با رضایت حداکثری زائران مواجه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما