شناسهٔ خبر: 21977703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرور مطالب مطبوعات محلی استان اصفهان - سه شنبه 25مهرماه 96

صاحب‌خبر -

روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با عنوان 'اصفهان 800 هزار نفر اضافه جمعیت دارد' به نقل از عضو کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای شهر اصفهان نوشت: ظرفیت نهایی تراکم جمعیت شهر اصفهان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده در حالی که اکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است بنابراین برای این عدد ۸۰۰ هزار نفری بالاتر از حد معقول باید برنامه ریزی شود.
امیر احمد زندآور افزود: ترافیک در کلانشهرها در سال های اخیر به عنوان یکی از مهمترین مشکلات مدیران و برنامه ریزان مسائل شهری مطرح بوده و ارائه راه حل هایی متداول نظیر توسعه معابر نیز با وجود هزینه های کلان اهمیت زیادی یافته است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'اعطای وام قرض الحسنه برای نوسازی انشعابات آبفا اصفهان'به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از اجرای طرح اعطای وام قرض الحسنه برای نوسازی انشعابات آب و فاضلاب با هدف کمک به حفظ محیط زیست و منابع آبی کشور خبر داد و نوشت: در این طرح متقاضیان با دریافت تسهیلات قرض الحسنه از بانک قرض الحسنه مهر ایران، میزان کسری حق انشعابات مربوط به شرکت های آب و فاضلاب را تامین و پرداخت می کنند.
هاشم امینی افزود: در تفاهمنامه ای که به همین منظور به امضا رسیده، شرکت های آب و فاضلاب نقدینگی لازم برای پیشبرد پروژه های در دست اقدام را تامین می کنند.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان' رشد جمعیت استان اصفهان تقریباً منفی است' به نقل از استاندار اصفهان نوشت: رشد جمعیت استان اصفهان کمتر از یک درصد است و این رشد تقریباً منفی تلقی می‌شود.
رسول زرگرپور افزود: گرچه کل استان اصفهان برخوردار نیست ولی چند شهرستان همچنان غیر برخوردارتر هستند ولی اعتبارات روند خوبی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه شأن این مردم اقتضا می‌کند که تلاش‌های بیشتری در این خصوص صورت گیرد؛ گفت:رشد جمعیت استان اصفهان کمتر از یک درصد است و این رشد تقریباً منفی تلقی می‌شود ولی رشد جمعیت در سمیرم 2.7 درصد است که نسبت به میانگین استان اصفهان نویدبخش است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'ثبت نام 20 هزار اصفهانی برای سفر به کربلا' به نقل از مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان نوشت: تاکنون 20 هزار نفر برای سفر کربلا در اربعین امسال ثبت نام کردند.
غلامحسین زاهدی اظهار کرد: ثبت نام برای سفر به کربلا تنها از طریق سامانه حج و زیارت انجام می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون برای 10 هزار داوطلب شرکت در راهپیمایی اربعین ویزا صادر شده است، افزود: داوطلبان باید برای هزینه صدور ویزا 40 دلار، برای بیمه درمانی 25 هزار تومان و 10 هزار تومان برای کارگزاری پرداخت کنند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'سمیرم و خور پیشانی خشکسالی در استان' به نقل از معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت: بیشترین آسیب ناشی از خشکسالی در سالهای اخیر حوزه آب شرب است، زیرا جایگزین ندارد.
حسن غلامی افزود: حفر چاه و افزایش ظرفیت تصفیه و انتقال آب ، کاهش پرتی و هدر رفت آب، تعویض لوله های فرسوده اصلی انتقال آب و استفاده از منابع استیجاری و سایر منابعی مانند چاه و قنات، از جمله اقداماتی است که در استان برای مقابله با خشکسالی انجام شده است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'تعرفه های آب و فاضلاب باید به صورت محلی محاسبه شود' به نقل از مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت: واقعی شدن قیمت آب و محلی شدن تعرفه های آب و فاضلاب از عوامل مهم در بالندگی اقتصاد آب و فاضلاب است.
هاشم امینی افزود: اتخاذ تصمیم در خصوص کسری بودجه ناشی از تخفیفات، محدود کردن نرخ تخفیف برای کاربرهای مشمول موضوع نظیر کاربری های مذهبی، جلب بیش از پیش مشارکت بخش خصوصی در تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه ها و غیر انتفاعی شدن طرح های آبفا در موافقت نامه ها، از جمله عوامل موثر در شکوفایی اقتصاد آب است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما