شناسهٔ خبر: 21977654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نتانیاهو خطاب به وزیر دفاع روسیه:

اجازه ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه را نمی‌دهیم

نتانیاهو خطاب به وزیر دفاع روسیه گفت که اجازه ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه را نمی‌دهیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، گفت: اجازه ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه را نمی‌دهیم.

مخالفت نتانیاهو با آشتی بین فتح و حماس
روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از 3 منبع آگاه از محتوای نشست کابینه امنیتی این رژیم نوشت که بنیامین نتانیاهو طی سخنانی در این نشست تاکید کرد که موضع اسرائیل، عدم به‌رسمیت شناختن توافق آشتی بین فتح و حماس است و آن را نخواهد پذیرفت.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو در عین حال گفت که اسرائیل برای جلوگیری از عملی شدن این توافق تلاش نمی‌کند و روابط خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین قطع نمی‌کند.

به گفته منابع مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، نتانیاهو خطاب به وزاری کابینه گفت که اگر آشتی بین فتح و حماس اجرا شود و عناصر تشکیلات خودگردان فلسطین، اداره وزارتخانه‌‌ها و گذرگاه‌های مرزی در غزه را به دست بگیرند، به نظر می‌رسد که باید با آن‌ها همکاری کرد، زیرا این به نفع منافع اسرائیل است.

به نوشته هاآرتص، نتانیاهو در این نشست گفت که وی به مصر و آمریکا تاکید کرده است که توافق فتح و حماس، از لحاظ سیاسی، فرقی برای اسرائیل نمی‌کند.

نتانیاهو همچنین افزود که پیامش به آمریکایی‌ها و مصری‌ها این بوده است که وی آنچه را که درباره توافق آشتی قبل از از سرگیری مذاکرات مطرح شده، قبول ندارد، زیرا محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر کرانه باختری و غزه را در کنترل خود دارد.

به نوشته هاآرتص، نشست کابینه امنیتی اسرائیل، حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید و در پایان آن مقرر شد که این نشست امروز سه‌شنبه از سرگرفته شود تا وزرا بتوانند، نظرات خود را بیان کنند.

انتظار می‌رود که وزاری کابینه نتانیاهو در نشست امروز، سیاست اسرائیل در قبال توافق آشتی فلسطین را تعیین کنند.

دو جنبش فتح و حماس، پنجشنبه گذشته توافق نهایی آشتی فلسطین را در قاهره امضا کردند.

در پی این توافق، منابع سیاسی رژیم صهیونیستی گفتند که هرگونه آشتی بین گروه‌های فلسطینی باید به توافق‌های بین‌المللی و شروط آن که در رأس آن به‌رسمیت شناختن اسرائیل و خلع سلاح حماس است، پایبند باشند.

نظر شما