شناسهٔ خبر: 21977633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

۲۴ کشته و زخمی در حمله طالبان به شهر «اندر»/ درگیری‌ها ادامه دارد

مقامات محلی در ولایت «غزنی» افغانستان از کشته و زخمی شدن دست کم ۲۴ تن در حمله طالبان به شهر اندر این ولایت خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، مقامات محلی در ولایت «غزنی» افغانستان اعلام کردند که حوالی ساعت ۲ شب گذشته، طالبان بر مقر فرماندهی پلیس شهر «اندر» و ساختمان شهرداری این شهر حمله کرده که در نتیجه آن دست‌کم ۲۴ تن کشته و زخمی شدند.

«عارف نوری» سخنگوی والی غزنی گفت: طالبان با استفاده از  ماشین مدل «هاموی» که مربوط نیروهای امنیتی افغانستان است خود را به ساختمان فرماندهی پلیس شهر اندر نزدیک کرده و به دستور توقف سربازان امنیتی نیز توجهی نکردند.

وی افزود: طالبان این ماشین که مملو از مواد منفجره بود را منفجر کردند و در نتیجه آن ساختمان فرماندهی پلیس اندر، ساختمان شهر داری و خانه‌های مسکونی تخریب شدند.

سخنگوی والی غزنی در ادامه گفت که در همین حین صدها فرد وابسته به طالبان بر دهها پایگاه امنیتی در نقاط مختلف این شهر حمله تهاجمی کردند.

وی افزود: آمارهای ابتدایی نشان می‌دهند که در این حملات دست‌کم ۸ نیروی امنیتی ازجمله فرمانده پلیس اندر  زخمی شده و ۳ تن دیگر  نیز کشته شده‌اند.

سخنگوی والی غزنی همچنین گفت: در جریان این درگیری ها دست‌کم ۱۳ غیز نظامی نیز زخمی شده‌اند.

 نوری تصریح  کرد که این آمار قطعی نیست و از آنجایی که درگیری به شدت ادامه دارد، امکان افزایش شمار کشته شدگان و زخمی‌ها وجود دارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما