شناسهٔ خبر: 21977574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

بقایی: امیدوارم جلسه بعدی علنی باشد

حمید بقایی پس از خروج از دادگاه گفت: قاضی دادگاه با توجه به غیرعلنی بودن جلسه، تاکید بسیار کرد که مفاد جلسه در خارج از دادگاه مطرح نشود. از بیان آنچه در جلسه مطرح شد به دلیل تاکید قاضی معذور هستم.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری ایسنا: حمید بقایی پس از خروج از دادگاه گفت: قاضی دادگاه با توجه به غیرعلنی بودن جلسه، تاکید بسیار کرد که مفاد جلسه در خارج از دادگاه مطرح نشود. از بیان آنچه در جلسه مطرح شد به دلیل تاکید قاضی معذور هستم.
 
حمید بقایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که پیگیری کنند شاید جلسات بعدی به صورت علنی برگزار شود. جلسه رسیدگی خوب بود، در دفاع هیچ مشکلی نداریم.

وی در ادامه مدعی شد: مشخص است که این پرونده سیاسی است.

معاون رییس جمهور دولت دهم با بیان اینکه اشکالات زیادی به این پرونده گرفته شده است، گفت: امیدواریم قوه قضاییه عادلانه عمل کند.

بقایی خاطرنشان کرد: ۳۰ مهر ماه برای جلسه بعدی تعیین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه به موضوع برداشت وام از صندوق هم اشاره شد، عنوان کرد: آن هم جزء بحث‌هایی بود که قبلا هم بیان کردند و چیز مهمی ندارد. در این جلسه بحث‌های شکلی شد و وارد مباحث محتوایی نشدیم. کیفرخواست قرائت شد.

بقایی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد جلسه ۳۰ مهر علنی برگزار شود گفت: اطلاعی ندارم. من دوست داشتم شما خبرنگاران هم در جلسه حضور داشته باشید، به نظرم آن جلسه هم غیر علنی باشد.

وی در خصوص اینکه در شبکه‌های اجتماعی گفته شده بود که قرار است آقای احمدی نژاد هم برای در این جلسه حضور داشته باشد، تصریح کرد: چه کسی این قرار را گذاشته است؟ شبکه‌های اجتماعی خیلی حرف می‌زنند. اگر علی ساربان است می‌داند شترش را کجا بخواباند. آقای احمدی‌نژاد خودشان از آمدن‌شان چیزی نگفتند و ما باید اخبار را از دفتر ایشان بگیریم.

بر اساس این گزارش، «حمید بقایی» حدود ساعت ۹ صبح با همراهی «علی‌اکبر جوانفکر» وارد ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه شد.

علی‌اکبر جوانفکر، حمید بقایی را تا درب ورودی دادگاه همراهی کرد.

بقایی در جمع خبرنگاران پیش از ورود به دادگاه ویژه کارکنان دولت، گفت: روز گذشته از غیرعلنی بودن جلسه دادگاه مطلع شدیم. تقاضای برگزاری دادگاه به صورت علنی را داده بودیم که به آن رسیدگی نشد و دادگاه غیرعلنی برگزار می‌شود.

معاون رییس جمهور در دولت دهم در پاسخ به این سوال که علت غیرعلنی برگزار شدن دادگاه چیست؟ عنوان کرد: شما بگویید چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

بقایی همچنین در پاسخ به این سوال که عناوین اتهامی شما چیست؟ خاطرنشان کرد: همه چیز در این پرونده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پس از خروج از دادگاه همه چیز را به سمع و نظرتان می‌رسانم و اگر از این طریق امکان نداشت به واسطه کانال دولت بهار اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

حدود ساعت ۱۲ ظهر بقایی از دادگاه خارج شد و گفت که جلسه بعدی دادگاه، سی‌ام مهرماه برگزار خواهد شد.

نظر شما