شناسهٔ خبر: 21977393 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پایبندی ۸۶ درصدی اعضای اوپک به توافق نفتی

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد میزان پایبندی اعضای اوپک به توافق نفتی کاهش روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت، ۸۶ درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «فاتح بیرول»، رئیس آژانس بین المللی انرژی امروز (سه شنبه) اعلام کرد: پایبندی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق نفتی، حدود 86 درصد بوده که این رقم در مقایسه با گذشته با افزایش همراه بوده است. اینکه اعضای اوپک این رویه را در ماه نوامبر هم ادامه می دهند یا خیر به خودشان بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر آن ها به همین روند ادامه دهند ما در سال آینده شاهد ایجاد تعادل در بازار نفت خواهیم بود.

او افزود: هنوز زود است که اثرات ایجاد درگیری میان نیروهای عراقی و نیروهای کرد در کرکوک عراق و تصمیم آمریکا برای تأیید نکردن توافق هسته ای ایران را بر بهای نفت ارزیابی کنیم.

به دنبال عملیات نیروهای عراقی در کرکوک عراق، بهای نفت امروز با افزایش همراه بود. بهای نفت خام برنت با اندکی افزایش، به 57 دلار و 84 سنت در هر بشکه رسید.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. مقامات اوپک پیشتر اعلام کردند که تا ماه ژانویه در خصوص تمدید توافق نفتی پس از مارس 2018 تصمیم گیری نخواهند کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با طرح ادعاها و اتهاماتی پوچ علیه ایران راهبرد آمریکا در قبال تهران را اعلام کرد. وی گفت: پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید نمی کنیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما