شناسهٔ خبر: 21977071 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

گفتگوی «فردا» با لژیونر موفق این روز‌های فوتبال ایران؛

در جام جهانی هم گل می‌زنم/ باز هم سرمربی ام را سورپرایز می‌کنم/ دو ماه دیگر بازی نمی‌کردم ناامید نمی‌شدم

کی روش برای هر بازی تفکر خاصی دارد. کاملا می دانیم که در حال بررسی شرایط تیم و تک تک بازیکنانش است. او که مثل لیگ تیم باشگاهی در دستش نیست هر هفته بازی داشته باشد. برای همین باید در حدفاصل دیدارهایی که برای تیم ملی در فیفادی ها فراهم می شود، همه آنچه می خواهد را بسنجد و ببیند که چه ترکیبی می تواند به او کمک کند و یا چه روش هایی برای بازی دادن به بچه های تیم ملی برایش بهتر است.

صاحب‌خبر -

کریم انصاری فرد

سرویس ورزشی فردا: کریم انصاری‌فرد را باید یکی از سختکوش ترین بازیکنان سالهای اخیر فوتبال کشورمان بدانیم که هرگز دست از تلاش برای رسیدن به خواسته اش برنمی دارد. او این روزها در لیگ یونان می درخشد و برعکس آنهایی که تصور می کردند با حضور در تیم المپیاکوس نمی تواند بدرخشد و بازی به او نمی رسد باز هم ثابت کرده که یکی از گلزن ترین لژیونرهای ایرانی حاضر در اروپاست. او با قدرت در المپیاکوس به میدان برگشت و دو گل حساس برابر تیم سابقش به ثمر رساند. او که چند روز قبلتر در دیدار با توگو هم برای تیم ملی گلزنی کرده بود درباره این دو موضوع حرف زد.

 

فردا: این روزها خوب گل می زنی؟
- شرایط خیلی خوبی دارم. البته برای رسیدن به این وضعیت خیلی تلاش کردم و صبوری را هم باید چاشنی کارهایم بدانید که به آن اعتقاد ویژه ای دارم.


فردا: یکی دو ماهی بود در لیگ یونان به میدان نمی رفتی؟
- خب باید تلاش می کردم تا اعتماد سرمربی المپیاکوس را جلب کنم. اگر دو ماه دیگر هم بازی نمی کردم باز هم ناامید نمی شدم. تلاشم را کردم و در بهترین بازی که می شد به من فرصت داد. من هم خواستم به اعتمادش پاسخ مثبت بدهم و برای همین با همه وجودم بازی کردم و گل هم زدم.


فردا: چرا همیشه بازیکنان رودرروی تیم سابق شان از این کارها می کنند؟
- شاید اتفاقی است! شاید هم نوعی انگیزه به فوتبالیست دست می دهد که برای اثبات توانایی هایش به تیم قبلی یا اینکه نگویند مقابل تیم سابقش کم فروشی کرده تا این اندازه با انگیزه ظاهر می شوند. دلایلی مختلفی می تواند داشته باشد.

انصاریفرد: در جام جهانی هم گل می‌زنم


فردا: دلیل درخشش و به ثمر رساندن دو گل تو چه بود؟
- من هم می خواستم برای تیمم مفید باشم. خب من از یک تیم خوب به یک تیم خیلی خوب رفته ام منتظر چنین فرصتی بودم که بتوانم بازی کنم. سرمربی از من گل می خواست و من هم دوست داشتم برای او و تیم گل بزنم. همه اینها را اضافه کنید به شرایط خوبی که این هفته ها دارم و نتیجه اش را خودتان موتجه می شوید.


فردا: منظورت گلزنی برای تیم ملی است؟
- خب روزی که با توگو بازی داشتیم هم خیلی روی فرم بودم. آن شب در تهران دائم سعی می کردم خودم را در موقعیت گلزنی قرار بدهم و شکر خدا هر دو گل را هم زدم. از طرفی می خواستم جواب اعتماد کی روش را هم بدهم.


فردا: در آن بازی هم مثل بازی با پانیونیوس، یکی از دو گلت را روی ریباند زدی؟
- چه اشکالی دارد؟ اتفاقا این نشان دهنده حضور به موقع من در صحنه است. منطقه بازی من درون 18 قدم و پشت محوطه شش قدم است. مثل دروازه بان که باید روی خط دروازه اینطرف و آنطرف برود و من هم باید دائم آن جلو باشم تا از هر فرصتی استفاده کنم.


فردا: بعد از بازی سرمربی المپیاکوس چه گفت؟
- قطعا از اینکه به من بازی داده بود حس خوبی داشت. چون به من خسته نباشید گفت و من هم از او تشکر کردم. می خواهم باز هم او را سورپرایز کنم. چون به من گفت سورپرایزش کرده ام.

 


فردا: روبروی تیم قبلی ات بازی می کردی. چه حسی داشتی؟
- خیلی حس خوبی داشت. بیشتر بچه های آن تیم را می شناختم. از اینکه شکست شان دادیم خوشحال بودم ولی چون تیم سابقم بود حس غریبی داشتم. همیشه اینگونه است.


فردا: برای همین خوشحالی نکردی؟
- نمی توانستم مقابل تیمی که دو فصل آنجا بودم خوشحالی کنم. به هر حال ما ایرانی هستیم و مرام و معرفت سرمان می شود. دوست نداشتم کاری کنم که باعث ناراحتی هواداران تیم پانیونیوس شوم. من در این تیم دوباره به سطح خوبی از فوتبال رسیدم و از آنجا بود که توانستم به المپیاکوس بیایم. از این رو همیشه حس خوبی به این تیم دارم.


فردا: بعد از بازی بازخورد این گلهایت از سوی هواداران دو تیم چه بود؟
- خوب بود. طرفداران پانیو که از قبل با من در ارتباط بودند برایم آرزوی موفقیت می کردند و البته تعدادی هم ناراحت شده بودند ولی اینطور نبود که کسی ابراز دلخوری شدید بکند. فقط کامنت می گذاشتند که چرا رفتم. در جمع هواداران المپیا هم کامنت های خیلی خوبی گرفتم و امیدواری های زیادی به من می دادند که باز هم بتوانم بازی کنم و بدرخشم و برای شان گل بزنم.

انصاریفرد: در جام جهانی هم گل می‌زنم


فردا: چطور شد که با وجود زدن دو گل به توگو در بازی با روسیه یک دقیقه هم به میدان نرفتی؟
- کی روش برای هر بازی تفکر خاصی دارد. کاملا می دانیم که در حال بررسی شرایط تیم و تک تک بازیکنانش است. او که مثل لیگ تیم باشگاهی در دستش نیست هر هفته بازی داشته باشد. برای همین باید در حدفاصل دیدارهایی که برای تیم ملی در فیفادی ها فراهم می شود، همه آنچه می خواهد را بسنجد و ببیند که چه ترکیبی می تواند به او کمک کند و یا چه روش هایی برای بازی دادن به بچه های تیم ملی برایش بهتر است. ما در بازی با توگو با تعدادی از بازیکنان کمتر بازی کرده به میدان رفتیم و در بازی با روسیه تقریبا با ترکیبی که قبلتر هم با آن به میدان رفته بودیم. این دو روش حتما برای کی روش دستاوردهایی داشته است.

 


فردا: خودت تعجب نکردی؟
- نه! من تابع تصمیمات کادر فنی هستم و همین که می توانم برای تیم ملی کشورم بازی کنم و حتی در اردوی این تیم خوب باشم خیلی برایم اهمیت دارد.


فردا: چند وقت دیگر تا قرعه کشی جام جهانی باقی مانده. فکر می کنی بتوانیم به دور دوم صعود کنیم؟
- این ارتباط مستقیم با تیم هایی دارد که در گروه مان قرار خواهند گرفت. حتما قرار گرفتن در گروهی که تیم های قدر و سخت در آن باشد کار را برای ما دشوار می کند و در نقطه قابل بازی برابر تیم های آسان تر کار را راحت تر می کند.


فردا: چقدر به این تیم امید داری؟
- خیلی. ما یک تیم خوب داریم که بازیکنانش همه در کنار هم یک تیم واقعی هستند. امیدوارم در جام جهانی هم بتوانیم نماینده شایسته ای برای ایران باشیم.


فردا: نگران ترافیک شدید در خط حمله تیم ملی نیستی؟
- نه! من از بچگی در حال رقابت هستم و باز هم این کار را می کنم. هر چه در زندگی ام بدست آورده ام با رقابت بوده و برای این موضوع هم دست از رقابت نمی کشم. در جام جهانی هم اینقدر تلاش می کنم تا بتوانم برای تیم ملی گل بزنم. آرزویم این است که در جام جهانی گلزنی کنم

نظر شما