شناسهٔ خبر: 21976899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هفتمین همایش ملی شعر آیینی "۷۲ خط اشک" در اصفهان برگزار می‌شود

R41346/P1336/S6,51/CT1

هفتمین همایش ملی شعر آیینی "۷۲ خط اشک" به همت دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفتمین همایش ملی شعر آیینی "72 خط اشک" به همت دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ویژه دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می‌شود.

در هفتمین سال برگزاری این همایش، محورهای نهضت عاشورا و حماسه ی حسینی، بصیرت و معرفت حسینی و پیام های نهضت عاشورا  برای نسل جوان فراخوان داده شده است.

نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی، اشاعه فرهنگ پایداری، زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار، بررسی و تبیین مبانی فرهنگی- هنری شعر عاشورایی، شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر عاشورایی از اهداف این همایش است.

همچنین زمینه سازی برای آفرینش و گسترش شعر عاشورایی، افزایش بصیرت دانشجویی نسبت به فلسفه واقعه عاشورا، زمینه سازی مذهبی برای شناسایی، ساماندهی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه فرهنگ عاشورایی و ارائه اشعار فاخر و به دور از تحریفات لفظی و معنایی، لزوم پرهیز از تحریفات و پیرایه زدایی از مسائل عاشورا، پشتیبانی معنوی و نرم افزاری از مجالس عزاداری‌های سید الشهداء (ع) از دیگر اهداف همایش 72 خط اشک است.

انتهای پیام/

نظر شما