شناسهٔ خبر: 21976884 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

پاتک پلیس پایتخت به 155 مخفیگاه سارقان و مالخران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 227 سارق و مالخر در پاتک پلیس به 155 مخفیگاه سارقان، مالخران و خرده فروشان خبر داد.

صاحب‌خبر -
صراط:رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 227 سارق و مالخر در پاتک پلیس به 155 مخفیگاه سارقان، مالخران و خرده فروشان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد 3 که به منظور بیان دستاوردهای پلیس پیشگیری و کلانتری‌های تهران بزرگ در 24 ساعت گذشته اجرا شد، گفت: خوشبختانه امروز با یاری خداوند و تلاش همکارانم طرح بزرگی را در کلانتری‌های سراسر تهران به مرحله اجرا در آورده‌ایم و در عملیاتی هماهنگ با مخلان نظم و امنیت برخورد کردیم.

وی با بیان اینکه طرح رعد 3 از حدود 24 ساعت پیش آغاز شده و اجرای آن همچنان ادامه دارد، گفت: تا به این لحظه و برابر آمارها همکاران من در کلانتری‌ها 155 مخفیگاه سارقان، مالخران و خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و منهدم کردند که در این عملیات‌ها 227 ساعت و مالخر دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه 12 باند سرقت نیز در این عملیات‌ها منهدم شد، گفت: عمده این باندها در زمینه سرقت منزل و خودرو فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به پرونده‌های مهم کشف شده، افزود: یک باند چهار نفره و خانوادگی سرقت نیز که اعضای آن خانوادگی به سرقت می‌رفتند نیز پس از ارتکاب چندین فقره سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته سردار رحیمی، در اجرای این عملیات 180 دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: کشف 398 دستگاه انواع گوشی مسروقه و حدود 500 دستگاه لپ تاپ از جمله اموالی است که از سارقان کشف شده و به زودی با شناسایی مال باختگان به آنان عودت داده خواهد شد.

رحیمی ارزش ریالی اموال مکشوفه را بیش از 120 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این عملیات‌ها سه باند قاچاق کالا نیز منهدم شد که در مجموع بیش از 9000 قلم انواع کالای قاچاق از آنان کشف شد.

وی از کشف پنج تن سیم برق مسروقه و همچنین انهدام باند قاچاقچیان عتیقه خبر داد و گفت: از باند عتیقه بیش از 90 قطعه عتیقه با ارزش چند هزار ساله کشف و ضبط شد که کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی و ارزشگذاری آن هستند.

به گفته رحیمی متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

نظر شما