شناسهٔ خبر: 21975827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر

حال تصور کنید بخواهید از هر دوی این مواهب دیدنی لذت ببرید و خود را غرق در زیبایی طبیعت شمال ایران، مازندران سربلند کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، شمال ایران، با آن طبیعت سحرانگیز و فریبنده اش، سرزمینی که موقعیت جغرافیایی ویژه اش، مناظر و چشم اندازهایی خیره کننده از جلوه های طبیعت ایجاد کرده و روح و جسم هر بیننده ای را جلا می بخشد. در یک سو دریاچه زیبای خزر قرار دارد که با صدای دلنشین و طلوع و غروب هایی فریبا، خنکای سرزمین های شمالی را به ایران هدیه می دهد و در سوی دیگر جنگل های سرسبز هیرکانی و کوه های سربه‌فلک کشیده البرز قرا گرفته است که صفا و سرسبزی، ارمغان اش به طبیعت است. حال تصور کنید بخواهید از هر دوی این مواهب دیدنی لذت ببرید و خود را غرق در زیبایی طبیعت شمال ایران، مازندران سربلند کنید.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر

جایی در پهنه ی جغرافیایی شمال که هم به جنگل های انبوه و حیات وحش آن امکان دسترسی داشته باشد و هم با فاصله کم به ملاقات آبی خوش منظر ایران، دریای مازندران بروید. امروز در کارناوال می خواهیم با شما به پارک جنگلی سی سنگان سفر کنیم، طبیعتی که سبزی جنگل و آبی دریا را یکجا در اختیار شما می گذارد. همراه ما باشید تا به این پارک زیبا با امکانات و تفریحاتی فوق العاده سر بزنیم و لحظات خوشی را در کنار هم تجربه کنیم.

چرا پارک جنگلی سی سنگان؟

پارک جنگلی سی سنگان از مجموعه های بزرگ تفریحی و طبیعی در شمال ایران است که امکان استفاده همزمان از ساحل و جنگل را برای دوستداران طبیعت مهیا کرده است.
امکانات و تفریحاتی که در پاک جنگلی سی سنگان به ویژه در قسمت ساحلی آن، مانند امکانات اقامتی به شکل ویلا، انواع ورزش های آبی، کارتینگ و ... عرضه می شود، بسیار متنوع و جامع است و هر سلیقه ای را راضی می کند.
با سفر به این پارک زیبا می توانید از موهبت های خدادادی در کنار امکانات و تفریحات ساخت دست انسان همزمان لذت برده و خوش بگذرانید.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر


آشنایی با پارک جنگلی سی سنگان | تلاقی جنگل و دریا

پارک جنگلی سی سنگان که در ۳۵ کیلومتری نوشهر قرار دارد، در سال ۱۳۴۴ و با پیشنهاد و طراحی مهندس آشتیانی ایجاد و نامش بر سر زبان ها افتاد. پارک سی سنگان از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه های البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح الدین کلا منتهی می شود. مساحت کلی آن ۶۰۲ کیلومتر است و از گونه های متنوع درخت، درختچه خشبی، علفی و جانوری در آن مراقبت به عمل می آید.

ماموریت اصلی پارک در ابتدا حفاطت از گونه های نادر شمشاد و سایر گونه های گیاهی و جانوری بود اما به تدریج امکانات و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد و این پارک را به یکی از مشهورترین پارک های جنگلی و ساحلی مازندران تبدیل کرد. البته سی سنگان هنوز تنها ذخیره گاه بزرگ شمشاد در ایران و خاورمیانه بوده و مساحت زیادی از پوشش گیاهی جنگلی و ساحلی را به خود اختصاص داده است. از گونه های مشهور موجود در پارک جنگلی سی سنگان به غیر از شمشاد می توان به بلوط هایی که گاه ارتفاع آنها به ۲ متر می رسد، اشاره کرد؛ بلوط هایی که سایه‌سار خود را بر کرانه دریای خزر پهن کرده و نقش و نگار خاصی به طبیعت ساحلی پارک می دهند. از قسمت دریا که به سمت جنگل پارک حرکت می کنیم بر ارتفاع پارک افزوده می شود و بالاترین ارتفاع آن به ۵۰ متر می رسد. این پارک از بهترین و با ارزش ترین پارک های طبیعت گردی موجود در ایران است که هم در بخش ساحلی و هم در بخش جنگلی خود امکانات اقامتی و رفاهی خوبی برای رفاه حال گردشگران فراهم کرده است.

دیدنی ها و تفریحات

در وصف پارک جنگلی سی سنگان بسیار می توان سخن گفت و زیباییهایش را بر شمرد، از قدم زدن در سواحل آرامش بخش دریای خزر، بزرگترین دریاچه جهان، تا دوچرخه سواری در دل جنگلهای هیرکانی، از قایق سواری بر آبیِ دریای مازندران تا کمپ زدن در دل طبیعت شمال ایران، از اسب سواری در ساحل شنی تا عکاسی از رنگ های دلفریب درختان بلندقامت. این همه تنها گوشه ای از تفریحات و دیدنی های است که پارک سی سنگان برای شما به ارمغان می آورد.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر

علاوه بر این تفریحات و خوشگذرانی ها، برنامه های ویژه و خاصی مانند اجرای رقص و موسیقی محلی، مراسم آتش بازی، پخش سریالهای تلویزیونی در سینمای روباز و اجرای مسابقات گوناگون بر جذابیت های این مجموعه و پارک می افزاید.

با ما همراه باشید تا شما را با دیگر خوشگذرانی های موجود در این پارک بزرگ و جذاب آشنا کنید.
۱- تفریحات بخش ساحلی سی سنگان

بخش ساحلی پارک سی سنگان جذابیت ها و دیدنی های متنوع و تفریحات بسیاری را در مقابل شما قرار می دهد. از پیست کارتینگ و موتور چهارچرخ گرفته که هیجان و سرعت را به شما هدیه می دهند تا قایق سواری، جت اسکی و شاتل دریایی که تفریحات گوناگون ساحلی را در برابر شما قرار می دهند. علاوه بر اینها کافه ها و رستوران های بخش ساحلی، شهربازی کودکان، اسب سواری در ساحل و آلاچیق ها اوقات خوشی را برایتان رقم خواهند زد.
۱-۱- پیست کارتینگ ساحل سی سنگان

برای عاشقان هیجان پیست کارتینگ پارک ساحلی سی سنگان می تواند جای فوق العاده ای باشد. این پیست از مجهزترین پیست های کارتینگ در شمال ایران است و موتورهای چهارچرخ و ماشین های کنترل از راه دور بر هیجان سفر شما می افزاید.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر

برای انجام کارتینگ باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

حداقل سن برای استفاده از کارتینگ ۱۰ سال و حداقل قد ۱۴۰سانتی متر می باشد.
حضور والدین برای استفاده کنندگان زیر ۱۶ سال الزامی است.

هزینه

هزینه ۶ دقیقه استفاده از کارتینگ این مجموعه ۲۰ هزار تومان است.
مردم در ساحل پارک ساحلی سیسنگان

سوارکاری در ساحل

۲-۱- موتورهای چهارچرخ ساحل سی سنگان

کارتینگ تنها بخش تفریحی و هیجانی پارک ساحلی سی سنگان نیست. موتورهای چهارچرخ نیز می توانند آدرنالین خونتان را بالا برده و تفریح جدید و جذابی را در اختیارتان قرار دهد.

هزینه ها

۱۵ دقیقه استفاده ی موتور چهارچرخ نوع یک ۴۰ هزارتومان و ۱۵ دقیقه موتور چهارچرخ نوع دو ۶۰ هزار تومان.

۳-۱- جت اسکی

لذت سوارشدن بر جت اسکی و راندن بر آبهای دریای خزر از دیگر تفریحاتی است که پارک ساحلی سی سنگان به شما هدیه می دهد، اما در هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید تا دچار آسیب و مشکل نشوید.
نکات ایمنی در هنگام استفاده از جت اسکی

شرايط استفاده از جت اسكی (به نقل از وبسایت مجموعه پارک سی سنگان)

۱- هر خانواده یا گروه، تنها می تواند از یک دستگاه جت اسکی استفاده کند.

۲- استفاده افراد سنگین وزن از جت اسکی به تنهایی امکان پذیر است.

۳- برای استفاده از جت اسکی حتما به آموزش ها و نکاتی که از طرف مربی داده می شود دقت نمایید.

۴- فرمی که از طرف کلوپ ورزشی برای اجاره جت اسکی به شما تحویل داده می شود را به دقت مطالعه فرمایید.

۵- از جت اسکی تنها در محدوده تحت نظر کلوپ ورزشی استفاده نموده و آن را به سمت دیگر مناطق شنا هدایت نکنید.

۶- در هنگام سواری بر جت اسکی به محدوده ۱۰۰ متری هیچ گونه شناور، قایق، اسکله و مانع وارد نشوید که مشکلات و صدمات جدی را موجب می شود.

۷- از هرگونه مانور خطرناک و اجراهای مشکل ساز مانند دور زدن درجا جلوگیری شود.

۸- به هنگام دورشدن از ساحل یا نزدیک شدن به آن و دور زدن سرعت خود را کم کنید. دور زدن با سرعت زیاد تعادل شما را برهم زده و موجب واژگونی جت اسکی می شود.

۹- چنانچه جت اسکی شما واژگون شد، دست خود را از دسته جدا کنید و اجازه دهید جت اسکی خود به حالت اولیه بازگردد و دوباره از قسمت عقب سوار جت اسکی شوید. اگر جت اسکی را رها نکنید و اجازه برگشت به حالت اولیه را به آن ندهید، آب وارد موتور آن خواهد شد.

۱۰- چنانچه حین جت اسکی سواری مانع یا شناوری به صورت ناگهانی در برابرتان ظاهر شد، اینگونه عمل کنید: ابتدا دست خود را از روی گاز برداشته و سپس وسیله را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید، زیرا در این صورت با شدت بسیار به مانع یا شناور بر خورد کرده و حادثه جبران ناپذیری اتفاق می افتد.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر

۱۱- اگر شناوری را در برابر خود دیدید از مقابل آن حرکت نکرده و همواره از قسمت پشت آن عبور کنید.

هزینه ها

هزینه استفاده از جت اسکی با موتور ۱۱۰۰ برای ۱۵ دقیقه ۶۰ هزار تومان و برای یک ساعت ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

هزینه استفاده از جت اسکی با موتور ۱۸۰۰ برای ۱۵ دقیقه ۹۰ هزار تومان و برای یک ساعت ۳۰۰ هزار تومان می باشد.
جت اسکی در ساحل سیسنگان

۴-۱- قایق سواری و شاتل دریایی

از جمله تفریحات جذابی که در سواحل شمال ایران به وفور مورد استفاده قرار می گیرد قایق سواری است که همراه با خانواده و با رعایت نکات ایمنی می توان از آن نهایت لذت را برد و از دید دریا به تماشای زیبایی های ساحل سی سنگان نشست.

علاوه بر قایق سواری شاتل هایی دریایی نیز نوع دیگری از تفریح آبی هستند که شما را به او هیجان و لذت می برند.

هزینه های قایق سواری

استفاده از قایق ها به صورت سرویسی انجام گرفته و هر سرویس رفت و برگشت ۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

هزینه های شاتل دریایی

هزینه شاتل دریایی دونفره برای ۱۵ دقیقه استفاده ۷۰ هزار تومان می باشد.

هزینه شاتل دریایی سه نفره برای ۱۵ دقیقه استفاده ۹۰ هزار تومان می باشد.

هزینه شاتل دریایی چهار نفره برای ۱۵ دقیقه استفاده ۱۰ هزار تومان می باشد.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر

"البته تصاویر زیر مربوط به شاتل های دریایی ساحل کیش است و چون تصاویری از شاتل های ساحل سی سنگان در دست نبود، برای آشنایی بیشتر شما با شاتل دریایی این تصاویر انتخاب شد."
شاتل سواری در ساحل سیسنگان

۵-۱- آلاچیق های ساحل سی سنگان

در کناره خط ساحلی پارک سی سنگان انواع آلاچیق ها و کافه ها برای نشستن، استراحت و اقامت مسافران وجود دارد تا در کنار آنها به تماشای دریای دلفریب مازندران و زیبایی هایش بنشینند.

۲- تفریحات بخش جنگلی سی سنگان

صفای بازدید از پارک جنگلی سی سنگان کم از قسمت ساحلی آن نیست. عطر درختان جنگلی، آوای حیات وحش، سکوت و آرامش، لحظات خوش خندیدن و بازی و شادی به همراه خانواده، پیک نیک زدن و خوردن چای با طعم آتش و شاید دیدن یکی از حیوانات زیبایی جنگل چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

*امکانات بخش جنگلی

رستوران جنگلی چوبی، سفره خانه، نمایشگاه سنتی صنایع دستی و سوغاتی های شمال، قطار تفریحی، سوپرمارکت، شهربازی، پیست دوچرخه، پیست کارتینگ، مسیر پیاده روی و نمازخانه، تمام اینها که از طرف مدیریت پارک در اختیار مسافران قرار گرفته و نوید سفری جذاب و پر از هیجان و لذت را می دهد. البته شهربازی قسمت جنگلی بیشتر مختص کودکان است و بزرگسالان امکان استفاده چندانی ندارند.

هزینه ها

هزینه ی اسب سواری در مجموعه پارک جنگلی بسته به توافق با شخص صاحب و مقدار زمانی که از اسب استفاده می کنید متغیر است.

هزینه ی تمام دستگاه های شهربازی نفری ۳۰۰۰ تومان بوده و بلیط کشتی صبا ۴۰۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
آلاچیق های موجود در پارک جنگلی سیسنگان

اسب سواری در پارک جنگلی سیسنگان

قطار برقی پارک سیسنگان

اقامت در سی سنگان

دو دستگاه واحد مسکونی، محوطه خورگشت (پیک نیک)، محوطه اردو، ویلاهایی مجهز به امکانات و مشرف به ساحل و چشم انداز، خیال شما را .از اقامت و سرپناه در سفر به پارک جنگلی سی سنگان راحت می کند

امکانات اقامتی ویلایی مجموعه سی سنگان که در سمت ساحلی پارک قرار دارد به این شرح است:

سوئیت های دوتخته: اتاق دو تخته، حمام و سرویس بهداشتی، پنکه

هزینه: شبی ۷۰ هزار تومان

سوئیت های سه تخته: اتاق سه تخته، یخچال، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی، وسایل سرمایشی و گرمایشی

هزینه: شبی ۱۴۰ هزار تومان

علاوه بر این امکانات اقامتی، امکان چادر زدن و کمپینگ نیز در پارک جنگلی و ساحلی سی سنگان وجود دارد.

کمپ در طبیعت
کمپینگ | وحشت یا تفریح ؟
انواع کمپینگ در طبیعت
راهکارهای کمپینگ | اقامتی به یادماندنی در طبیعت
راهنمای انتخاب تشک مناسب کمپینگ | خواب رویایی در طبیعت

دو مدخل ورودی با پنج نگهبانی، یک اتاق اطلاعات، فروشگاه، پناهگاه بزرگ، محوطه خورگشت (پیک نیک)، محوطه اردو، پارک کودک، پارک بادی، پیست اسب سواری، کلوپ جت اسکی، کلوپ قایق سواری، زمینهای ورزشهای ساحلی (فوتبال و والیبال)، کافی شاپ، رستوران، سفره خانه، فروشگاه بازی های رایانه ای، ۱۳ دستگاه سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوی آبخوری، ساختمان دائمی منابع طبیعی، پلاژ بانوان و آقایان، موج سواری، جت اسکی، پیست اسکیت، استخر بچه، باغ وحش، سنگ نوردی امکاناتی هستند که سفری راحت تر برای شما و خانواده تان به ارمغان می اورند.

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر | تلاقی جنگل و دریا + تصاویر

قابل ذکر است که بازنشستگان نیروهای مسلح و فرهنگیان برای استفاده از امکانات اقامتی از تخفیف برخوردارند.

آب و هوا

پارک جنگلی سی سنگان آب و هوایی مرطوب و زمستانهای ملایم دارد و میزان میانگین بارندگی سالانه آن به ۱۱۰۰ میلی متر می رسد.

بهترین فصل سفر

به مانند دیگر جاذبه های طبیعی استان مازندران ایام تعطیل بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر به پارک جنگلی سی سنگان به شمار می رود اما زیبایی پاییز هزار رنگ جنگل سی سنگان چیزی نیست که دوستداران و عاشقان عکاسی و طبیعت بتوانند از آن بگذرند.

بهار: فصل تازگی، نوشدن زمین و درختان، سر برآوردن گل ها و غنچه ها، باران های گاه و بیگاه است و چه جایی بهتر از پارک جنگلی سی سنگان که امکان عکاسی های فوق العاده را به شما می دهد. البته در ایام نوروز این امکان به دلیل ازدحام جمعیت کمتر است.

تابستان: حالا که زمین به سبزترین رنگ خود درآمده است و روزها گرمترین آب و هوا را تجربه می کنند، بهترین فرصت برای گذران وقت در پارک جنگلی سی سنگان است.

پاییز: زیبایی های پارک سی سنگان به بهار و پاییز آن ختم نمی شود و خلوتی پارک به دلیل کاهش تعداد مسافر می تواند بهانه ای باشد تا به همراه عزیزان خود غرق در نقش رنگارنگ پاییز شوند.

زمستان: زمستان فصل کم رونقی برای پارک جنگلی است و باد و بارانی که از سمت دریا و کوه می آید سفر به سی سنگان را سخت می کند.

نظر شما