شناسهٔ خبر: 21974272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرپرست تیم بازرسی از سواحل در بندرگز:

سهم استان گلستان در اجرای طرح سالم‌سازی دریا بسیار ناچیز است

R41471/P1486/S6,70/CT11

عضو ستاد ساماندهی سواحل و سرپرست تیم بازرسی از سواحل کشور گفت: سهم استان گلستان در اجرای طرح سالم‌سازی دریا بسیار ناچیز بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرگز، سعید نوبخت صبح امروز در نشست ساماندهی سواحل استان گلستان در بندرگز اظهار داشت: امسال بودجه کمی برای ساماندهی سواحل و اجرای طرح سالم‌سازی دریا در کشور اختصاص یافت که سهم استان گلستان نسبت به 2 استان شمالی دیگر خیلی ناچیز بود.

وی تاکید کرد: ساماندهی، نظارت و هماهنگی مربوط به سواحل کشور برعهده وزارت کشور گذاشته شده و دستگاه‌های مختلف وظیفه دارند در راستای تامین منابع مالی، ایجاد زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با وزارت کشور همکاری کنند.

نوبخت تصریح کرد: به علت فراهم شدن زیرساخت‌ها، خدمات رفاهی، بهداشتی، اسکان و ارتقاء امنیت عمومی میزان بازدید مسافران از سواحل دریا خزر افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی مردم از وضعیت سواحل کشور نسبت به گذشته افزایش یافته است؛ اظهار داشت:  میزان غرق‌شدگان در دریا نسبت به سال 92 کاهش بسیار چشمگیری داشته و نسبت به سال گذشته نیز در کشور 26 درصد کاهش یافته است.

سرپرست تیم بازرسی سواحل  کشور در خصوص تخصیص اعتبار برای ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز در سال 95  هم خاطر نشان کرد: این اعتبارات صفر نبوده اما مبلغ ناچیزی برای 3 استان شمالی کشور برای ساماندهی سواحل تخصیص یافت که سهم استان گلستان خیلی کمتر از دو استان دیگر بود.

نوبخت معرفی نقاط سالم برای شنا، تامین امنیت جانی و سلامت مردم، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ، توسعه و افزایش طرح‌های سالم سازی، تامین منابع پایدار در شهرستان‌ها، هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های شهرستان برای استفاده از اعتبارات و ظرفیت‌های مالی را از اولویت‌های ستاد ساماندهی سواحل بیان کرد.

وی  خاطرنشان کرد: سپاه، دفتر امام جمعه، هیئت های مذهبی و تشکل‌های غیردولتی می‌توانند نقش بسیار موثری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سواحل کشور ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما