شناسهٔ خبر: 21974268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اصفهان در همایش نمونه‌های ترافیکی:

نیروی انتظامی بدون وقفه در حال نبرد و حفظ امنیت کشور است

R41346/P1336/S6,51/CT11

امام جمعه اصفهان گفت: در بین تمام نیروهای مسلح ارزشمند ما؛ نیروی انتظامی بدون وقفه در حال جنگ و نبرد و همواره در حال حفظ امنیت کشور هستند تا مردم ما به راحتی زندگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی راکبین و رانندگان قانونمند پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: یکی از راه‌های احترام به افراد نیروی انتظامی این است که در عمل به آن‌ها کمک کنیم و از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر همه در قوانین راهنمایی و رانندگی عامل باشند بسیاری از خطرها کم می‌شود، افزود: این در حالی است که بیشتر تصادفات از خواب آلودگی، خستگی و حواس پرتی و یا استفاده از تلفن همراه ناشی می‌شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تعداد کشته‌های تصاف کمتر از تعداد شهدا نیست، گفت: 25 هزار کشته و 100 هزار مجروح در تصادفات جاده‌ای عدد کمی نیست، شهدا کشور ما را سربلند کردند اما تصادفات غم و اندوه و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه راننده موتور سیکلت باید با کلاه رانندگی کند تا جانش در سلامت باشد، افزود: این جلسه نخستین جلسه‌ای است که برای تشویق رانندگان قانونمند برگزار شده و اقدام بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه اصفهان در تمام زمینه‌ها باید برای مجموعه کشور الگو باشد، اظهار داشت: به رانندگان موتورسیکلت توصیه می‌کنم در راه‌ها دقت بیشتری داشته باشند، برخی از قوانین برای موتورسیکلت‌ها مناسب نیست و پول بسیار زیادی برای پارکینگ و توقیف موتورسیکلت‌ها اخد می‌شود.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: اگر بخواهیم قوانین راهمنایی و رانندگی در بین مردم فرهنگ شود باید این اقدامات استمرار داشته و توجه ویژه‌ای به پلاک و مدارک رانندگان موتورسیکلت و وسایل نقلیه شود.

در ادامه این همایش فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن کشور است و این عنوان پیام بسیاری دارد، گفت: این عنوان انتظار بسیار زیادی را برای استان، ایران و حتی جهان ایجاد می‌کند و انتظار مردم را بالا می‌برد.

سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: بر همین باور طرحی با نام تقدیر از نمونه‌های ترافیکی پیش‌بینی شده است و باید پیام و خروجی متفاوتی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه پایتخت فرهنگ و تمدن بودن شایسته اصفهان است، افزود: رفتار مردم اصفهان باید الهام دهنده برای کل کشور باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: برای انتخاب نمونه‌های ترافیکی در مرحله نخست  38 هزار ذی نفع در عابر پیاده، موتوسوار و رانندگان خودرور شناسایی و پس از آن قرار به برگزاری این همایش شد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه اصفهان باید بالاتر از این‌ها باشد، گفت: چشم ‌انداز این همایش در زمینه مسائل ترافیکی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما