شناسهٔ خبر: 21973981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فعال اصلاح طلب:

دیگر برجامی وجود ندارد که بخواهد پاره شود

منبع: فارس

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان گفت: آقای ترامپ با حملات پی در پی خود به برجام آن را پاره کرده است، بنابراین نیازی به پاره کردن فیزیکی برجام نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سعید یاری رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت: آقای ترامپ نشان داد که فردی پوپولیست است و فقط ادای نخبگان را در می‌آورد. چراکه با این اظهارات آمریکا را به مرحله انزوا و بایکوت می‌کشاند و اختلافات عمیقی بین این کشور و اروپا ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: آقای ترامپ با اظهارات و حملات پی‌ در پی خود به برجام، آن را پاره کرده است. بنابراین نیازی به پاره کردن فیزیکی برجام نیست. ترامپ به دور از دانش بین‌المللی و شرایط حاکم بین دولی وارد عرصه شده و با ادبیات و تصمیم‌گیری‌های خاص بنا دارد موج‌های جدیدی در دنیا راه‌اندازی کند.

به گفته یاری تمام آیتم‌هایی که رئیس‌جمهوری آمریکا اخیراً در سخنرانی خود مطرح کرده، عاری از تاریخ جهانی بوده و وی از آنها وام می‌گیرد تا آنارشیسم مدیریت خود را حاکم کند تا منجر به هرج و مرج مدیریتی در عرصه بین‌المللی شود.

وی با اشاره به تروریست خواندن ایران از سوی دونالد ترامپ تاکید کرد:‌ ترامپ بهتر است که خودش را تکذیب نکند. او بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اوباما و کلینتون را متهم به پدید آورنده داعش کرد و البته امروز عوام و خواص می‌دانند که تروریسم دولتی با طراحی و هماهنگی سرویس‌های جاسوسی ایالات متحده به وجود آمده است. 

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به توافق‌نامه برجام و احتمال خروج آمریکا از آن، گفت: آمریکا در برجام نقش محوری دارد. یعنی 80 درصد برجام مربوط به آمریکا است؛ الان اگر 140 فروند ایرباس را فاینانس کرده و از محل مطالبات هزینه آن را تامین می‌کنند، در زمان آزادسازی هواپیماها، از آمریکا اجازه خواهند گرفت.

یاری با بیان اینکه اتحادیه اروپا بدون اجازه آمریکا کاری انجام نمی‌دهد، گفت: وقتی آقای ترامپ می‌گوید برجام را پاره و یا کنگره را مجاب برای تصویب برخی تبصره‌ها در برجام می‌کند، این خود نقض آشکار معادلات بین‌المللی است. 

وی بر این باور است که دونالد ترامپ در حالی نسبت به برجام دچار خبط و گاف شده که پاسخ ایران را هم می‌داند. چراکه هر چیزی در مورد برجام از کنگره خارج شود، مورد قبول ایران نخواهد بود. 

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان خطاب به مسئولان کشورمان گفت: هرگونه عقب‌نشینی و رفتار منفعلانه باعث گستاخی دشمن و اعمال تحریم‌های «پیک» خواهد شد.

نظر شما