شناسهٔ خبر: 21973969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

بودجه ویژه برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یابد

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای رفع محرومیت ها و توسعه زیرساخت ها خواستار تخصیص بودجه ویژه به استان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  علی محمد احمدی به همراه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیداری داشته و پیرامون سهم استان از بودجه سال 96 به گفت‌وگو پرداختند.

وی با اشاره به مشکلات و محرومیت های استان خواستار توجه ویژه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به استان شد و گفت: انتظار می رود در راستای رفع محرومیت و کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات هزینه ای به صورت خاص در خصوص توسعه زیرساخت ها و تکمیل طرح های نیمه تمام به استان تخصیص یابد.

احمدی در این دیدار بودجه پروژه های مهم استانی و ملی استان را پیگیری کرد و افزود:  کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه آب، کشاورزی، انرژی و گردشگری است که به طور قطع در صورت جذب سرمایه گذار و تبلیغ و معرفی این مواهب خدادادی زمینه توسعه همه جانبه استان محقق می شود.

وی خواستار تقویت بودجه استان، کمک به اجرای  و فعال شدن طرح های راکد و نیمه تمام، توجه ویژه به مناطق محروم استان و تزریق بودجه به پروژه های ملی و کلان استان را خواستار شد و بیان کرد: انتظار می رود اعتبار خاصی به پروژه های ملی محور "پاتاوه – دهدشت"، آبرسانی به چند شهر استان، فعال شدن و اجرای پروژه های پتروشیمی ها استان و آبرسانی به دشت ها و اراضی کشاورزی در استان تخصیص یابد.

علی محمد احمدی در دو روز گذشته با حضور در تهران دیدارهای با رئیس بنیاد مستضعفان کشور و بنیاد علوی، نشست با معاون امور مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیدار با مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری خارجی ایران در آلمان و یک گروه سرمایه گذاری آلمانی داشته اند . همچنین از شرکت های دانش بنیان حوزه آی سی تی دانشگاه تهران بازدید کرد و وضعیت نمایشگاه های استان را در کمیسیون لوایح دولت نیز پیگیری کرد.

وی در این دیدارها بر تقویت زیرساخت ها و افزایش سهم سرمایه گذاری در استان تاکید کرده و خواستار حمایت ویژه مسئولان کشوری برای توسعه استان شد .

به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در دیدار دکتر براری معاون امور مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و در بازدید از حوزه ICT کشور در تهران خواستار برنامه عملیاتی سرمایه گذاری این حوزه در بخش های مختلف این استان شد .

وی بیان کرد: دانشگاه یاسوج، شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم اکنون آمادگی هرگونه همکاری و هماهنگی لازم با شرکت های متقاضی سرمایه گذاری در حوزه ICT را دارند. با استفاده از کابردها در حوزه ICT می توان دیگر دستگاه های اجرائی کهگیلویه وبویراحمد را در بخش های مختلف برای مشارکت در این حوزه تشویق و ترغیب کرد.

احمدی بر اختصاص سهم ویژه اعتبارات و حجم سرمایه گذاری حوزه ICT در این استان برای ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر تاکید کرد .

مرتضی براری، معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: 40 هزار میلیارد تومان سهم اقتصادی کشور در حوزه ICT بود که در برنامه ششم توسعه باید به 120 هزار میلیارد تومان برسد. سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از این اعتبار در برنامه ششم توسعه 1200 میلیارد تومان است .

وی اضافه کرد: با این میزان اعتبار می توان از طریق کاربردهای ICT در استان با روش هایی به خلق ثروت، ایجاد اشتغال و توسعه کار دست یافت.

در این بازدید که نظری فرماندار بویراحمد، غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان حضور داشتند از مسئولین شرکت های دانش بنیان در حوزه ICT خواست تا با توجه به دستور معاون وزیر هرچه سریعتر برنامه عملیاتی در حوزه گردشگری، توریسم سلامت و محتوا در کهگیلویه و بویراحمد را ارائه و اجرای آن آغاز شود.
انتهای پیام

نظر شما