شناسهٔ خبر: 21973900 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آقای قرائتی، قدر خودت را ندانستید!

وبلاگ > بهشتی، مرتضی - جناب آقای قرائتی! سال‌هاست شما را از دور و نزدیک می‌شناسم و با روحیات و مشی زندگی‌تان آشنایی نسبتاً کاملی دارم. می‌دانم که درد دین داری و درد مردم و در کمتر کسی جمع این دو درد را دیده‌ام و منشأ این موفقیت‌ها را جندین بار اشاره داشته‌اید که ناشی از دعای پدر و مادر و لطفی بوده است که از جوانی نصیب شما شده و به حقیقت سال‌ها از این مهر و محبت الهی پاسداری کردی اما...

صاحب‌خبر -

بارها مردم شنیده‌اند که می‌گفتید علامه مجلسی را نه به‌خاطر کتاب بحارالانوار در عالم برزخ تکریم می‌کنند بلکه به‌خاطر اناری بود که به طور ناشناس به دختر صغیری که گویا یتیم بوده است اهداء کرده، مورد احترامش قرارمی‌دهند.

آموزه‌های دین و وجدان عالم آفرینش چنین گفته است که سرنوشت شما را هم در عالم برزخ در برخورد با آقای دوربینی رقم خواهند زد و دل‌شکسته او قبل از شهادت اعضاء و جوارحتان، شما را به خدای مهربان معرفی می‌کند. (نگارنده شاهد نمونه‌هایی از این نوع برخوردهای شما بوده است لکن به جهت گستردگی اشاعه این اتفاق از ذکر مابقی می‌گذرد.)

فرصت را غنیمت به‌شمار و به‌طور علنی از آقای دوربینی و خدای پر مهر او و کام‌های تلخ شده کسانی که قرائتی را نمونه وارستگی می‌دانستند ولی با دیدن فیلم مورد بحث رنجیدنن و اذیت شدند عذرخواهی کنید. وقت نیست شتاب کنید.

فرصت را مغتنم می‌شمارم به اتفاق تلخ دیگری که یکی از روحانیون محترم و عزیز در یکی از مساجد تهران با پسر عموی جوان اینجانب که از معلولیت و عقب‌ماندگی ذهنی برخوردار است اشاره می‌کنم که شاید ایشان هم با خواندن این یادداشت متنبه شوند و دل شکسته پدر و مادر آن عزیز را التیام بخشد. محمد مورد بحث من با اینکه مبتلا به بیماری ذهنی است ولی نمازگزار دائمی آن مسجد بود و خانواده‌اش او را از جهت بهداشت جسم و رفتار کاملا تحت کنترل داشتند، چند ماه قبل در بین نماز مغرب و عشاء امام جماعتی که به خوبی از او یاد کردم، با فریاد اعلام می‌کند : «چند بار گفتم این فرد را راه ندید مسجد بیاید و او نجس است»؛ نمی‌دانید این برخورد چقدر موجب دل‌شکستگی و رنجش خانواده ایشان شده و مادر و پدرش را دیدم که با چه بغضی از برخورد روحانی که به او عشق می‌ورزیدند یاد می‌کردند!

واقعاً در یک لحظه تمام تلاش و تبلیغ و دین‌پروری و اشاعه احکام دین و سال‌ها تفسیر قرآن گفتن، بی‌اثر می‌شود و بی‌خاصیت و به‌سان آتشی می‌سوزد و از یادها می‌رود. اما مردم کشورم، دوست دارند قرائتی بماند و با تمام کاستی‌هایش، نیک‌نام بماند و نیک‌نام در محضر ربوبی محشور شود.

خدایا نگاهمان کن تا نگهدارمان باشی

دکتر مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

نظر شما