شناسهٔ خبر: 21973840 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توجه به استاندارد برای اقتصاد امری ضروری است/ صحبت های اخیر ترامپ در اقتصاد کشور تاثیری نداشت

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به استاندارد امری ضروری است،گفت: ارزیابی های صورت گرفته از بنگاه های اقتصادی ثبات را در کشور نشان می دهد.

صاحب‌خبر -
توجه به استاندارد برای اقتصاد امری ضروری است/ صحبت های اخیر ترامپ در اقتصاد کشور تاثیری نداشتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین روز جهانی استاندارد با بیان اینکه رمز و راز حیات بنگاه های تولیدی محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است، اظهار کرد: تمامی بنگاه های تولیدی برای ادامه حیات خود باید اقدام به تولید کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب کنند تا در بازارهای بین المللی و در فضای رقابتی حضور داشته باشند.

وی افزود: بنگاه های تولیدی فکر نکنند که بازار ایزوله در اختیار دارند و می توانند هر کالا با هر کیفیت و قیمتی را عرضه کنند.

جهانگیری با بیان اینکه صادارت محصولات غیرنفتی کشور به 50 میلیارد دلار رسیده است، افزود: این امر بیانگر آن است که بنگاه های تولیدی باید اقدام به تولید کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب کنند، چرا که در سالهای آینده قادر خواهیم بود اقتصاد کشور را از نظر ارزی با کالاهای غیرنفتی تأمین کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد در مسیر صحیحی قرار گرفته است، بیان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته اقتصاد در موقعیت مناسبی قرار گرفته و گاهاً در فضاهای رسانه ای با دیدن چند بنگاه می گویند که فضای صنعت به هم ریخته و اوضاع اقتصادی مناسب نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه ثبات اقتصادی از مهمترین دستاوردهای سیاست اقتصاد مقاومتی است، اذغان داشت: از سال 92 اقتصاد برای تمامی فعالان این حوزه قابل پیش بینی بوده است، به گونه ای که به سهولت فعالان اقتصادی نرخ سود تسهیلات، نرخ ارز و تورم را پیش بینی می کردند.

وی با بیان اینکه طبق قراردادهای امضا شده 25 میلیارد دلار خط فاینانس به ایران داده شده است، افزود: همچنین تفاهمات چند میلیارد دلاری در این زمینه انجام شده و با برخی کشورهای آسیا، اروپا، ژاپن، کره جنوبی و چین مذاکره شده است.

به گفته وی امروز فاینانس هایی که از دنیا می گیریم تنها با امضای وزیر اقتصاد است در حالی که در گذشته سرمایه گذاری چند میلیاردی برای دریافت فاینانس باید صورت می گرفت.

**اعلام رشد 12 درصدی اقتصاد از سوی صندوق بین المللی پول

جهانگیری با بیان اینکه کشورهای بزرگی در زمینه نفت و گاز با ایران کار می کنند، گفت: نمونه بارز این امر انعقاد قرارداد بیش از 5 میلیارد دلار توتال با ایران است.

وی ادامه داد: اگرچه برخی صاحب نظران رشد بالای اقتصاد ایران را به سهم بالای نفت بعد از برجام در اقتصاد نسبت می دادند اما سال گذشته صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد ایران را 12 درصد اعلام کرد.

جهانگیری با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال رشد اقتصاد کشور از سوی مرکز آمار 7دهم درصد اعلام شد، گفت: همچنین رشد سرمایه گذاری به بالای 7 درصد رسیده و همچنان تورم روند تک رقمی خود را ادامه می دهد.

**30 هزار میلیارد تومان اعتبار به صنایع کوچک و متوسط تخصیص داده می شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از سال گذشته جهت حمایت از واحدهای تولیدی برنامه  های مناسبی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: سال گذشته 18 هزار میلیارد تومان اعتبار به صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده شد که این رقم به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 جهانگیری با بیان اینکه سال گذشته بیش از 600 هزار شغل در کشور ایجاد شد: بر اساس گزارش مرکز آمار در سه ماهه نخست بهار 703هزار شغل و تابستان 795 هزار شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سال های 94 قیمت هر بشکه نفت به کمتر از 30 دلار رسید، افزود: اما در سال های اخیر کسی شغل های حاصل از درآمد نفتی را در اقتصاد احساس نکرد که این امر به معنای مقاوم شدن اقتصاد کشور است.

** صحبت های اخیر ترامپ تاثیری در اقتصاد نداشت

این مقام مسئول ادامه داد: در پی صحبت های رئیس جمهور آمریکا اظهاراتی مبنی بر آسیب دیدن اقتصاد کشور و بازگشت تحریم ها مطرح شد، در حالی که امروز مشاهده می کنیم که این صبحت ها اثری در بازار سرمایه  و اقتصاد کشور نداشته که این امر از امیدواری ملت ایران به آینده کشور و توان دولت نشأت می گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه توجه به استاندارد و معیار کیفیت برای کشور و جهان یک ضرورت است، اظهار  کرد: بنابراین اقتصاد، فرهنگ، علم و سیاست کشور باید از حداقل استاندارهای مشخص برخوردار باشد چراکه برای دستیابی به توسعه و پیشرفت کشور از استاندارد نباید غافل شد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ارتقای بهره وری نهادهای مهم تصمیم گیری در بخش صنعت، کشاورزی، آموزش و پرورش با بالا بردن کیفیت محقق می شود، که این امر به معنای افزایش کیفیت زندگی مردم و توجه به فلسفه و کاربرد استاندارد است.

انتهای پیام/

نظر شما