شناسهٔ خبر: 21973826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یادداشت/

کاسبان جنگ و پاسداران صلح

R36446/P36447/S8,95,1128/CT12

باید پرسید که چرا کاسبان جنگ و خشونت، به دنبال برچسب‌زنی و محدود کردن پاسداران صلح در منطقه هستند؟

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم- داود عامری

ترامپ در سخنانی هیجانی و به دور از ادب دیپلماتیک، ضمن اعلام عدم پایندی ایران به مفاد برجام و اهانت به ملت بزرگ ایران، دستور تحریم سپاه را نیز صادر کرد، اگر چه با تبلیغات و صحبت هایی که قبل از این مطرح شده بود، این روزها بحث رفتن اسم سپاه در لیست به اصطلاح تروریسم و تحریم آن موضوع محافل کارشناسی در آمریکا،ایران و سایر نقاط جهان شده بود و این سوال مهم در میان مباحث کارشناسی خودنمایی می کرد که چرا آمریکا از ایران این قدر عصبانی است و سرسختانه به دنبال تحریم و تضعیف سپاه می باشد. آیا ترامپ چیز جدیدی در خصوص ایران کشف کرده و یا سپاه تازه تاسیس شده یا آمریکایی‌ها اخیراً با این بخش از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آشنا شده اند؟ پاسخگویی به این سوالات و رمزگشایی از این حرکت نیازمند یک نگاه تحلیلی به سال های نه چندان دور است.

آمریکا در چند دهه گذشته به خصوص در سال‌های اخیر با ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی، تولید مفاهیم بی ثبات کننده، ایجاد گروه های تروریستی و دهها موضوع دیگر، شرایطی ایجاد کرده که مردم منطقه خاورمیانه یک محیط آنارشی و جنگی را توأم با احساس ناامنی تجربه کنند. لذا برای پاسخگویی به سوال مطرح شده باید دید که چه کسانی از این شرایط سود می‌برند؟ که ناخودآگاه نام آمریکایی ها با قرارداد های سرسام آور فروش سلاح، باج‌خواهی مستمر از  دولت‌های منطقه و بهانه جویی  برای حضور در منطقه به چشم می خورد. رژیم صهیونیستی در سایه این محیط نا امن منطقه ای، امنیت اقتصادی و سیاسی خوبی را سپری می کند و بازیگری است که سود زیادی از شرایط موجود می برد. آمریکا ضمن تامین امنیت هم پیمان صهیونیست خود، آشکار و پنهان، کاسبی خوبی از بحرانی شدن منطقه به راه انداخته است.

از طرف دیگر ایران به خصوص سپاه در سال های اخیر با اقدامات فرهنگی، بصیرت زایی و مستشاری، شاخص ترین نقش را در کنترل تهدیدات، مقابله با تروریست و دفاع از مردم مظلوم و مسلمان منطقه ایفا کرده و همچنین پاسداران صلح در منطقه همواره تلاش کرده اند تا در کنار دولت‌ها و ملت‌های مسلمان منطقه ضمن حفاظت و توسعه امنیت، به صورت هدفمند و موثر، جدی ترین نقش را در مقابله با تروریسم داشته باشند و اگر کمی به عقب برگردیم، یادمان خواهد آمد که چگونه گروه تروریستی داعش تمام مرزهای منطقه را برهم زد و سایه وحشتناک ترین خشونت‌ها را بر منطقه گستراند و همه مدعیان میدانی را چنان خاک کرد که کسی تصور آن را نمی کرد. در این زمان آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه بعضی دولت های منطقه در پشت صحنه با آنها همراهی کردند و یا از ترس، ترک صحنه را انتخاب نمودند. در چنین شرایطی سپاه در حمایت از مردم مظلوم منطقه و با کمک و همراهی خودشان طعم شکست را بر این گرگ های گرسنه ترور، وحشت و خشونت چشاند و دست مودت و دوستی را به سوی ملت و دولت های منطقه دراز کرد، پاسدارانی که به واقع برای مردم منطقه صلح آفریدند و امروز تلاش در صیانت از آن را نیز در دستور کار خود دارند.

حال باید پرسید که چرا کاسبان جنگ و خشونت، به دنبال برچسب‌زنی و محدود کردن پاسداران صلح در منطقه هستند؟

بی تردید آمریکا با حضور خود در منطقه اهدافی را پیگیری می کند که به مواردی از آنها اشاره می شود:

و ... .

با نگاهی ساده در خواهیم یافت که امروز مهمترین بازیگری که مانع تحقق اهداف آمریکا در منطقه شده است، جمهوری اسلامی ایران می باشد که بیشترین نقش را از طریق فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازی می‌کند. الهام بخشی روحیه انقلابی توسط سپاه در منطقه باعث شده است یک جبهه مقاوم و ضد استعماری قدرتمند علیه بیگانگان و به ویژه نظام سلطه گر آمریکا تشکیل شود  که رویاهای آمریکا را در منطقه بر باد ناکامی بدهد.

آمریکایی ها کاسبی خونین خود را در منطقه به هم ریخته می بینند و در این ناکامی، بیشترین و بزرگترین مانع را ایران اسلامی و نیروی تاثیرگذار سپاه ارزیابی می کنند، لذا به دنبال تهدید ایران، برچسب زنی و تخریب پاسداران صلح و امنیت در منطقه هستند، حال آنکه باید گفت آیا مردم منطقه که با گوشت و پوست خود خدمت و همراهی این مردان آزادیخواه را حس کرده اند، حاضر خواهند شد در نقشه مزورانه کاسبان جنگ، آینده خود، سرزمینشان و فرزندانشان را به ورطه نابودی بکشانند؟! قطعاً پاسخ منفی است و تاریخ عملکرد کاسبان جنگ و پاسداران صلح را برای قضاوت آیندگان ثبت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما